Florin Enceanu, un absolvent de Politehnică, şi soţia lui au dezvoltat o editură şi o librărie online, Bookzone, care au ajuns la afaceri de 10 mil. euro

Autor: Mirabela Tiron 15.01.2024

♦ De la o firmă de marketing, care se ocupa şi de promovarea de cărţi, Florin Enceanu (40 de ani) din Olt, de profesie inginer, a dezvoltat împreună cu soţia, Mirela Mirabela Enceanu, tot de profesie inginer, propria editură (Bestseller Publishing) şi o librărie online, Bookzone.ro, un business care a ajuns la 10 milioane de euro anul trecut.

A început prin a promova cărţi ale autorilor cunoscuţi, ca ulterior să dezvolte o librărie online în 2015, Bookzone.ro, şi chiar să deschidă propria editură un an mai târziu.  În momentul în care a intrat pe piaţa de carte, editurile mari nu se bazau pe platformele proprii de vânzări online, însă, spune el, modelul de business pe care l-a adus în piaţă a determinat tot mai multe edituri să pună accent pe dezvoltarea de site-uri proprii.

„Am avut oportunitatea de a ne ocupa de marketingul unuia dintre pionierii psihologiei în România, căruia i-am şi lansat prima carte.  Lansarea a fost una cu rezultate peste aşteptări, iar acest lucru a fost începutul a ceea ce urmă să devină Bookzone.  Recunosc, nu a fost uşor. La început nu se punea problema despre bugete de marketing, însă rezultatele au vorbit de la sine şi astfel am ajuns să avem o serie impresionantă de recomandări de la autori, într-un timp foarte scurt“, a declarat pentru ZF Florin Enceanu,   absolvent de Politehnică (Bucureşti), care deţine 70% din Bookzone Srl. Alături de Mirela Mirabela Enceanu el controlează şi firmele Bestseller Publishing (editură), Midnight Books (activităţi de editare a cărţilor), Books Lead (consultanţă în marketing) şi alte companii.

„Având iniţial o firmă de marketing, editura s-a înfiinţat datorită cererii autorilor şi nu pentru că eu, ca acţionar, am avut neapărat o viziune extraordinară.  Practic, la noi s-au întâmplat lucrurile puţin diferit decât într-o editură, acolo unde editorialul înfiinţează marketingul şi nu invers, aşa cum era în cazul nostru“.