Interviu Nicolas Coudurier, CEO al companiei farma Biocodex, care are brandul Enterol: „Ţintim venituri de 10 mil. euro în 2024. Credem în România şi în capacitatea de a creşte şi a se dezvolta“
♦ Biocodex, o companie famaceutică din Franţa, are o istorie de peste 70 de ani pe piaţă ♦ Fondatorul companiei este şi cel care a creat produsul Enterol, un medicament probiotic ♦ În 2023, compania a decis să intre pe piaţa românească cu o sucursală proprie ♦ Circa 10 mil. euro venituri aşteaptă Biocodex în România în 2024, din vânzările celor 17 produse pe care le are pe piaţa locală.
România a bifat câteva dintre criteriile importante pentru ca francezii de la Biocodex să decidă deschiderea propriei sucursale la Bucureşti: un cadru macroeconomic bun, forţă de muncă bine pregătită şi apropierea culturală de Franţa. Astfel, a apărut pe harta companiei farmaceutice cu istorie de peste şapte decenii o subsidiară şi pe piaţa locală, iar planurile urmăresc creşterea. Pentru anul 2024, ţinta vizează 10 mil. euro venituri, iar în următorii cinci ani potenţialul este chiar de triplare, crede Nicolas Coudurier, CEO al Biocodex, care a acordat un interviu pentru ZF.
„La nivelul regiunii, dacă ne uitam la hartă şi la macroeconomie, România era pe listă pentru a deschide subsidiară. Ţintim anul acesta venituri de 10 mil. euro. Credem în această ţară şi în capacitatea de a creşte şi a se dezvolta, prin produsele existente şi cele care vor urma“, a spus Nicolas Coudurier. El a adăugat şi momentul potrivit care a contribuit la deschiderea propriei reprezentanţe locală, şi anume parteneriatul cu firma care aducea produsele în România care a ajuns la final. Circa 70% din veniturile de aproape 600 mil. euro la nivel global vin din pieţele din afara Franţei, iar restul de 30% este adus din piaţa franceză. În plus, pe lângă fabrica din Franţa, Biocodex are şi un centru de cercetare unde sunt dezvoltate noi medicamente.