Analiză ZF. Cum merge învăţământul dual în construcţii? Firmele au „aplicat“ pentru înrolarea în învăţământul dual a peste 500 de elevi din clasa a IX-a, însă doar 300 au răspuns afirmativ

Autor: Alina-Elena Vasiliu 25.02.2024

Învăţământul dual din România este organizat la iniţiativa operatorilor economici interesaţi, în calitate de potenţiali angajatori, însă elevii, la finalizarea programului de studiu, pot alege să-şi continue studiile sau să intre pe piaţa muncii, neexistând obligativitatea de a rămâne în cadrul companiei în care s-au format.

Companiile din construcţii, unul dintre domeniile cel mai grav afectate de deficitul de forţă de muncă, apelează la metoda învă­ţământului dual pentru a găsi şi a pregăti potenţiali an­gajaţi, însă nici aici intere­sul nu este la cote foarte ridicate.

Dintr-un necesar de peste 500 de elevi pentru care au aplicat firmele interesate să susţină învăţă­mântul dual, doar ceva mai mult de jumătate s-au înscris pentru a se profesionaliza în cadrul companiilor, arată datele Ministerului Educaţiei.

Concret, învăţământul dual este o rută alternativă de educare şi formare profesio­nală, organizată pe bază de parteneriat şi conform unor contracte individuale de pregătire practică, încheiate cu operatorii economici care îşi asumă ca responsabilitate principală pregătirea practică a elevilor, după cum explică reprezentanţii Ministerului Educaţiei. Scopul este dobândirea de cunoştinţe, deprinderi şi competenţe pentru ocuparea unui loc de muncă, aşadar inte­grarea pe piaţa muncii.