Lucian Enaru, Schneider Electric: Un business plan sau o strategie pe termen mediu şi lung care se bazează pe un preţ scăzut la energie este o strategie falimentară

Autor: Alex Ciutacu 28.02.2024

Companiile active în economie au nevoie de competitivitate, iar planurile şi strategiile pe termen mediu şi lung nu se pot baza pe un preţ scăzut la energie, a explicat Lucian Enaru, country general manager Schneider Electric, în cadrul ZF Power Summit 2024.

„Problema în momentul de faţă este una de competitivitate. Rămânem competitivi în piaţă sau ne gândim că trebuie să sperăm la scăderea preţului la energie? Un business plan sau o strategie pe termen mediu şi lung care se bazează pe un preţ scăzut la energie este o strategie falimentară. O strategie bazată pe competitivitate şi pe eficienţă enegetică, pe automatizare sau pe valorificarea propriilor active în comparaţie cu ceilalţi competitori din piaţă s-au dovedit că sunt strategiile câştigătoare”.

În goana după eficienţă şi competitivitate, companiile au la dispoziţie diferite măsuri şi programe pe fonduri europene, însă modul în care acestea se derulează îi împinge pe cei din mediul privat să acţioneze pe cont propriu.

„Sunt anumite constrângeri atunci atunci când apelăm la fondurile europene, la fondurile publice. Mediul privat nu mai aşteaptă. Pot să vă dau multe exemple din ramuri industriale unde comaniile, în general companiile mari, multinaţionale, n-au mai aşteptat. Au pornit propriile proiecte, nu neapărat conectate la reţea, şi îşi satisfac nevoia de energie în mod propriu, fie că vorbim de solar, fie că vorbim de mici instalaţii eoliene”.

Ce a mai declarat la ZF Power Summit 2024: