Alexandru Gozun, AmCham Moldova: Republica Moldova este atractivă pentru investitori datorită locaţiei sale şi resursei umane şi concurează cu ţările din zona balcanică pentru investiţii
♦ Cu doar 2-2,5 mil. locuitori şi o putere de cumpărare redusă, Republica Moldova nu este atractivă pentru a fi o piaţă de desfacere, însă poziţia sa geografică şi disponibilitatea forţei de muncă o pot face atractivă pentru investitori şi deja concurează cu ţări din fosta Iugoslavie.
România este calea prin care multe dintre companiile occidentale au intrat pe piaţa Republicii Moldova şi reprezintă un partener strategic când vine vorba de dezvoltare, este de părere Alexandru Gozun, head of PwC Moldova Office, director business şi public sector advisory services şi preşedinte al Amcham Moldova.
„România este principalul partener al Republicii Molodova, atât din perspectiva partenerelor comerciale, cât şi investiţionale. Majoritatea companiilor internaţionale prezente aici sunt prezente prin România. Şi biroul de aici este parte a PwC pentru România şi Moldova. Ca piaţă de desfacere, cu circa 2-2,5 mil. cetăţeni, nu este neapărat una atractivă, dar avem o locaţie strategică şi există forţă de muncă. Odată cu noul statut, sperăm ca Moldova să poată primi şi fonduri structurale şi potenţial pentru suport financiar. Toate acestea vin alături de faptul că suntem aproape de România, suntem apropiaţi cultural şi lingvistic, există o apropiere mult mai mare decât ar fi între România şi Polonia“, a spus Alexandru Gozun.
Teraplast a anunţat, la finalul anului 2023, preluarea producătorului de ţevi Palplast din Republica Moldova, în schimbul sumei de 1,8 milioane de euro. Achiziţia este văzută ca o poartă de acces către piaţa din Ucraina. Mai mult, Dorel Goia, preşedintele Consiliului de Administraţie al TeraPlast, spune că anticipează o creştere a cererii de materiale şi ţevi, dată fiind nevoia de infrastructură a Republicii Moldova.