Linia de tren care leagă Gara de Nord de aeroportul internaţional Henri Coandă, investiţie de 120 mil. euro, a ajuns anul trecut la 1,2 milioane de pasageri, ceea ce reprezintă 8% din traficul de pe Otopeni. „Vrem să scădem timpul de parcurs şi ritmicitatea de la 40 de minute la jumătate de oră şi să atragem trafic din jurul Capitalei“

Autor: Mirabela Tiron 16.03.2024

CFR Călători operează 48 de curse tur-retur: Traficul de pasageri a crescut cu peste 30% anul trecut  Transferoviar Călători, care operează o treime din curse: Am ajuns anul trecut la 358.513 pasageri pe această linie, plus 71%  Autoritatea pentru Reformă Feroviară: Numărul de călători a fost de 1,24 milioane anul trecut.

Ruta feroviară Gara de Nord – aeroportul interna­ţio­nal Henri Coandă, o investiţie de 120 de milioane de euro, a ajuns anul trecut la un trafic de 1,24 milioane de pasageri, faţă de 700.000 de pasageri anul anterior. Altfel spus, această rută a atras doar 8% din numărul total de pasageri care au ajuns pe aeroportul Henri Coandă (Otopeni), cel mai mare din ţară, potenţialul liniei fero­viare fiind mult mai mare. Anul trecut, ae­ro­portul din Otopeni a ajuns la 14,6 mili­oane de pasageri, în creştere cu 16% faţă de anul anterior, potrivit datelor publice.

„Vrem să scădem timpul de parcurs şi ritmicitatea curselor de la 40 de minute la jumătate de oră. Traficul pe această rută a ajuns la peste un milion de pasageri anul trecut şi vrem să atra­gem trafic şi din jurul Bucu­reştiului, din Buftea, Fundulea, Giurgiu“, a spus pentru ZF Irinel Ionel Scrioşteanu, secretar de stat la Ministerul Transporturilor. Mai exact, traficul tur-retur a fost de 1,24 milioane de călători, potrivit datelor transmise către ZF de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF).