Cât de bine ar fi ca BNR să preia de la ANPC protecţia consumatorilor de servicii financiare? Alin Iacob, preşedintele AURSF: Este destul de ciudat să vezi un „avocat“ al băncilor brusc susţinător al consumatorilor. BNR a mai gestionat protecţia consumatorilor în trecut şi a pasat-o către ANPC

Autor: Mircea Nica 07.03.2024

Există numeroase state membre în care bănci centrale deţin şi responsabilitatea protecţiei consumatorilor. Dar un caz asemănător cu al nostru, în care banca centrală să renunţe la această responsabilitate, numai pentru ca să o obţină din nou, câţiva ani mai târziu, nu cred că mai există, a mai explicat Alin Iacob pentru ZF.  Proiectul prin care se vrea transferul atribuţiilor protecţiei consumatorilor de servicii financiare de la ANPC către BNR este în Parlament.

După mai multe discuţii în ultimii ani, Parlamentul are pe masă un proiect de lege prin care se prevede transferul atribuţiilor protecţiei consumatorilor de servicii financiare de la Autoritate Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) în responsabilitatea BNR.

Dar cât de bine ar fi ca BNR să preia această responsabilitate?

Alin Iacob, preşedintele Asociaţiei Utilizatorilor Români de Servicii Financiare (AURSF) a explicat pentru ZF că după ce de-a lungul ultimilor ani BNR, prin anumiţi reprezentanţi s-a situat de cele mai multe ori în poziţie adversă faţă de solicitările asociaţilor de consumatori sau faţă de consumatorii de produse şi servicii bancare este puţin ciudat ca acum să devină un susţinător al consumatorilor.