Antreprenori locali. Eliodor Apostolescu, proprietarul producătorului pufuleţilor Gusto: Aproape 12 ani am simţit că suntem dezavantajaţi la export pentru că suntem din România. Acum, nimeni nu-şi mai pune problema, suntem un brand pe care şi-l doresc şi atât. Brandul românesc Gusto are astăzi prezenţă pe 50 de pieţe
♦ PhoenixY, compania care produce pufuleţii Gusto, a avut în 2022, ultimul an pentru care există date publice, afaceri de 180 milioane lei, în creştere cu 23% faţă de anul anterior, potrivit datelor Ministerului de Finanţe.
Antreprenorul autohton Eliodor Apostolescu, proprietarul companiei PhoenixY, cea care deţine în portofoliu brandul de pufuleţi Gusto, spune că deşi a ieşit la export acum multă vreme, abia recent faptul că vine din România nu mai reprezintă un dezavantaj.
„Dacă lăsăm la o parte etnicii români din străinătate şi ne referim la consumatorii autohtoni din diverse ţări, la început, faptul că eram un brand românesc a fost un mare dezavantaj“, povesteşte omul de afaceri care astăzi a dus pufuleţii Gusto în peste 50 de ţări.
Primele pieţe externe pe care compania le-a accesat au fost Italia şi Spania, iar asta pentru că amândouă sunt ţări cu comunităţi mari de români, ţări unde românii au migrat în căutarea unui loc de muncă, explică Eliodor Apostolescu.
Între timp, peste 60% din producţia de la fabrica din Băicoi, Prahova, ia drumul exportului, în timp ce restul este destinat pieţei locale.