Alexandru Păunescu, reprezentantul BNR în CSALB: Am depăşit perioada când consumatorii încercau să negocieze până se ajungea la blocaj sau până când banca ieşea din procedura amiabilă când întâlnea un consumator inflexibil

Autor: Mircea Nica 15.03.2024

Numărul situaţiilor în care negocierile dintre consumatori şi bănci eşuează este din ce în ce mai mic, ceea ce înseamnă că s-a depăşit blocajul sau tendinţa de ieşire din procedura amiabilă de către bănci în momentul în care un consumator se dovedea a fi inflexibil, a transmis Alexandru Păunescu, reprezentantul BNR în Colegiul de Coordonare al Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor Bancare (CSALB).

„Analizând cererile primite de CSALB şi rezultatele negocierilor, observăm o mai bună înţelegere din partea consumatorilor a situaţiei financiare cu care se confruntă. În plus, aceştia au dezvoltat o abordare mai pragmatică a ofertelor pe care le fac băncile în cadrul negocierilor. Vedem că oamenii au renunţat să mai aibă aşteptări nerealiste cu privire la rezultatul final al concilierii“, a explicat el.