Bentley prosperă de pe urma dotărilor opţionale, unii clienţi reuşind să dubleze preţul maşinii: Producătorul de automobile a înregistrat în 2023 un profit de 589 de milioane de euro, al doilea cel mai mare din istoria companiei
Cheltuilelile generoase pentru opţiuni personalizate au ajutat compania Bentley să înregistreze al doilea cel mai mare profit din istoria sa, scrie FT.
7 din 10 clienţi Bentley au plătit anul trecut peste 40.000 de euro pentru opţionale, în timp ce unii au reuşit să dubleze preţul maşinii adăugând opţiuni.
Un client a solicitat ca bucaţi de lemn din propria sa pădure să fie folosite în interiorul maşinii, iar un altul a adăugat fibră de carbon în valoare de 400.000 de euro pe maşină.
Nivelul de cheltuileli pentru opţiunile personalizate a fost „ameţitor”, a declarat CEO-ul Bentley, Adrian Hallmark.
Cererea pentru vehicule personalizate a ajutat compania să depăşească declinul semnificativ din China, profitul Bentley în 2023 fiind de 589 de milioane de euro.
Bentley a vândut 13.560 de maşini anul trecut, o scădere de 11% faţă de 2022, însă rezultatul este al treilea cel mai bun din istoria sa. Veniturile totale au fost de 2,9 miliarde de euro, în scădere cu 13%.