Unilever separă îngheţata de restul businessului, mutare ce aminteşte de spin-off-urile diviziilor de margarină şi ceai, pe care apoi le-a şi vândut. Ce impact ar putea avea asupra afacerii din România?

Autor: Cristina Roşca 26.03.2024

Gigantul anglo-olandez a vândut în 2021 businessul de ceai către fondul de investiţii CVC  Printre brandurile cedate se numără şi Lipton O mutare similară a avut loc în 2017, când grupul a renunţat la componenta de produse tartinabile, inclusiv la divizia de margarină, cu branduri precum Rama, Becel şi Delma Astăzi, gigantul are cinci divizii principale - frumuseţe şi stare de bine, îngrijire personală, îngrijirea locuinţei, nutriţie şi îngheţată ♦ Divizia de îngheţată, care va fi separată, are vânzări de aproape 8 mld. euro anual.

Grupul Unilever, unul dintre cei mai mari actori din piaţa bunurilor de larg consum alimen­tare şi nealimentare, a anunţat recent că va separa businessul de îngheţată de celelalte divizii, acesta urmând a funcţiona inde­pendent. Decizia vine după ce în 2023 această divizie a avut rezultate sub aşteptări.

„Rezultatele financiare din 2023 ale grupului sunt încuraja­toare, însă evoluţia variază puternic de la o divizie la alta. În unele sectoare, businessul merge relativ bine (reasonably well - trad.), cum ar fi în zona de frumuseţe şi stare de bine pe piaţa din SUA sau în cea de îngrijire a locuinţei în America Latină. Businessul de deodo­rante şi cel de condimente au postat evoluţii bune la nivel mondial anul trecut. Totuşi, vânzările de îngheţată au fost slabe (…)“, potrivit raportului Unilever din 2023.