Ce soluţie au găsit proprietarii de hipermarketuri în lupta tot mai aprigă după consumatori: aplică mai multe preţuri la acelaşi produs, în funcţie de cantitatea achiziţionată

Autor: Cristina Roşca 05.04.2024

Unul dintre primii retaileri care au aplicat acest model a fost La Cocoş, o companie românească ce operează hipermarketuri cu preţuri mici Auchan a mizat pe această strategie în magazinele de tip hipermarket pe care le-a convertit în 2023 în magazine de tip discount Mai recent, Carrefour aplică şi el acelaşi principiu în hipermarketuri şi supermarketuri Anterior, francezii aveau această strategie în magazinele de discount Supeco.

Retailerii prezenţi pe piaţa locală au început să aplice strategia „buy more, pay less“ (cumperi mai mult, plăteşti mai puţin - trad.) în încercarea de a atrage consumatori într-o perioadă în care oamenii sunt tot mai atenţi la preţuri şi la modul în care îşi cheltuie banii.

Astfel, proprietarii de maga­zine alimentare - în special maga­zine mari, de tip hipermarket - aplică mai multe preţuri la acelaşi produs, în funcţie de cantitatea achiziţionată.

Unul dintre primii retaileri care a aplicat acest model a fost La Cocoş, o companie româ­nească ce operează hipermar­keturi cu preţuri mici. Compania a optat pentru acest model de business chiar dinainte ca inflaţia record să afecteze puterea de cumpărare a românilor.