De ce nu mai cumpără românii bere la PET? Vânzările s-au prăbuşit la cel mai scăzut nivel din ultimii 20 de ani

Autor: Mădălina Dediu Panaete 13.04.2024

  Deşi consumul de bere a scăzut în ultimii doi ani pe fondul situaţiei economice, berea la PET pierde teren continuu.

Ponderea PET-ului în totalul vânzărilor de bere a ajuns anul trecut la 37,4%, cel mai scăzut nivel din 2006 şi până astăzi, arată o analiză ZF pe baza datelor de la Asociaţia Berarii României, care reuneşte principalii produ­cători de bere şi materii prime din sectorul berii. Acest declin vine în contextul în care piaţa berii a continuat şi ea să scadă în 2023 pentru al doilea an consecutiv. Astfel, consumul a ajuns la 15 milioane de hectolitri, mai puţin cu 5% faţă de anul precedent, potrivit aceleiaşi surse. Practic, ambalajele mai scumpe precum sticla şi doza continuă să câştige teren. Ba mai mult, sticla a ajuns să reprezinte anul trecut 32,8% din vânzări, în timp ce doza reprezinta 26,4%. Cu toate că eforturile berarilor s-au îndreptat mult în ultimii ani şi către draft, acest tip de ambalaj continuă să reprezinte o parte foarte mică din consum, de 3,4% anul trecut.

„Pe categorii de ambalaje, PET-ul a înregistrat cea mai mare scădere în 2023, de 8%. Această categorie este în scădere constantă în ultimii nouă ani, marcând un declin de 30% faţă de anul 2015“,  se arată în raportul anual al Berarii României.