Kent-ul a prins in Cambodgia si Thailanda

Autor: Bogdan Neagu 11.04.2001


British American Tobacco, unul dintre cei mai importanti producatori mondiali de produse din tutun, intentioneaza sa-si intensifice prezenta pe piata asiatica, a declarat, la inceputul acestei saptamani, presedintele sucursalei BAT Singapore, Patrick O'Keeffe.

In pofida lobby-ului anti-tutun, a majorarii accizelor si raspandirii tigarilor contrafacute, presedintele companiei s-a aratat optimist in privinta posibilitatii majorarii vanzarilor in Asia, estimand un nivel anual de circa 200 de miliarde de tigarete. O'Keeffe a precizat ca BAT isi va concentra activitatea pe pietele din statele aflate in curs de dezvoltare din Asia de Sud-Est.

"Intentionam sa obtinem o crestere anuala a vanzarilor de 6-8%, desi incetinirea ritmului de crestere economica ar putea ingreuna indeplinirea acestui obiectiv", a declarat O'Keeffe, care a adaugat ca in statele asiatice vizate consumul de tigarete este in crestere, de la an la an, cu unul sau doua procente.

Oficialul BAT a apreciat ca piata thailandeza prezinta cel mai insemnat potential de dezvoltare, compania urmarind o dublare a vanzarilor in regiune la fiecare doi ani. In prezent, BAT detine in Thailanda o cota de piata de un procent, lider fiind Thailand Tobacco Monopoly (TTM), cu 84% din piata locala.

In favoarea planurilor de dezvoltare a companiei de tutun in aceasta tara sunt si intentiile guvernului thailandez de a accelera ritmul de privatizare si de a atrage investitori straini.

Lansarea productiei de tigarete in Thailanda ar putea avea efecte pozitive asupra producatorilor particulari din tara.

In acest sens, O'Keeffe a oferit exemplul Cambodgiei, unde constructia, in urma cu trei ani, a unei fabrici care utilizeaza in proportie de 64% materie prima de pe piata interna, a dus la o dublare a veniturilor producatorilor particulari.

Compania British American Tobacco este prezenta si in Romania din 1997, detinand o capacitate de productie la Ploiesti.

BAT a investit, pana in prezent 74 de milioane de dolari in tara noastra si era, la sfarsitul anului trecut, liderul pietei de tigarete, cu o cota de 24-25%. Cele mai cunsocute marci ale companiei sunt Kent, Lucky Strike, Rothmans sau Pall Mall.