CCCF a avut o cifra de afaceri de 100 milioane de dolari in 2000

Autor: Adrian Mirsanu 23.04.2001


Una dintre cele mai mari companii de constructii private din Romania, Centrala de Constructii Cai Ferate SA (CCCF) si-a dublat cifra de afaceri in lei in cursul anului 2000 fata de anul precedent, depasind 2200 mld.lei (peste 100 mil $), in conditiile in care toata piata constructiilor a avut o evolutie pozitiva.

"Daca am fi acum in 2005, consider ca firma este pregatita sa fie cotata pe Rasdaq", spune Nicolae Berbec, purtator de cuvant al CCCF.

Firma, specializata in constructii de cladiri si geniu civil, a avut in 2000 un profit net de peste 25mld.lei dar intr-o usoara scadere pentru ca "anul trecut am facut investitii foarte mari ceea ce a dus la un profit mai scazut.

In 2000, compania a investit peste 200 mld. lei (170 mld. in utilaje si mijloace de transport auto specifice si 30 mld.lei in constructii-montaj), fiind cumparate utilaje de constructii noi tip CATERPILAR, mijloace de transport auto IVECO si Renault, doua statii de asfalt WIBAU si AMAN, aparatura topo si tehnica de calcul", spune Berbec.

Principalii beneficiari ai lucrarilor realizate de CCCF in 2000 au fost Ministerul Transporturilor (cu o pondere de 45% din cifra de afaceri a companiei), primariile locale si a municipiului Bucuresti (25%), alte ministere si societati comerciale.

Potrivit reprezentantilor CCCF, compania activeaza pe diverse segmente ale pietei constructiilor, avand cote de piata semnificative pe fiecare dintre acestea: constructia de drumuri si poduri-5%, constructia de cai ferate-13%, constructii civile-2%, constructii industriale-1,64%, constructii edilitare- 4,5%, constructii metrou-6,7%.

Firma intra in categoria companiilor foarte mari, printre concurentii redutabili pe segmentele de piata enumerate fiind Electromontaj SA, Hidroconstructia SA, Energomontaj SA, Sorocam - in tara, si Ilbau (Austria), Proodefkiki (Grecia), Euroria (Franta), Magyar asfalt (Ungaria), Federici Astaldi Todini (Italia) - concurenti straini pe piata constructiei de drumuri si poduri.

In 2000, CCCF, in joint-venture cu firmele europene Swietelski si Wiebe, au castigat la licitatie primul tronson de reabilitare a caii ferate din culoarul IV Pan-European Bucuresti-Campina, avand o lungime de 95 km.

Contractul pentru suprastructura CF este in valoare de 140 mil.euro (3.000 mld.lei) din care partea CCCF este de 30%, compania urmand sa asigure 400.000 tone de piatra sparta pentru stratul de forma si prisma de balast si o productie de 150.000 traverse/an.

Potrivit reprezentantilor companiei, in 2001 firma intentioneaza sa-si consolideze cotele de piata cucerite si sa contracteze noi lucrari pe langa cele care au fost incepute in ultimii ani si care tintesc reabilitarea caii ferate (firma executand in prezent traverse din beton pentru viteze de pana la 250km/ora si 25t/osie), reabilitarea retelei rutiere (reabilitarea drumului de centura de legatura intre autostrada si Bucuresti-Giurgiu), dar si reabilitarea retelei de drumuri rurale.

CCCF a cumparat in 2000 pachete de actiuni la "societati ce prezinta interes din punct de vedere strategic" dupa expresia lui Berbec, precum la Societatea de Constructii in Transporturi Bucuresti(unde detine 54,7% din actiuni), la Arpom SA (unde detine 85,54% din actiuni)-firma specializata in pardoseli si finisaje speciale, la Societatea Constructii Feroviare Moldova Iasi (5,8%din actiunile firmei).

De asemenea, CCCF a cumparat 97% din actiunile Societatii de Utilaj Greu Calarasi prin Romstrade-societate formata de Italstrade siCCCF.

Capitalul social al companiei este de 56,5 mld lei, fiind privatizata prin MEBO in 1995.Structura actionariatului este repartizata astfel 95%-salariati sau fosti salariati, 2%-SIF Muntenia si 3%-FPS, valoarea nominala a unei actiuni fiind de 30.780 lei.

Compania are acum 8.600 salariati, iar numarul acestora ar putea creste in functie de lucrarile contractate anul acesta.