Mr. Bricolage: Vizam locatii centrale si profitabilitate

Autor: Mihaela Popescu 02.11.2006
Lantul de magazine de bricolaj Mr. Bricolage va deschide 30 de unitati pe piata romaneasca pe termen lung, prin investitii totale de aproximativ 220 mil. euro.
"Vizam in primul rand orasele mari, dar am putea deschide si unitati de dimensiuni mai mici in orase medii sau mici. Nu vom merge pe locatii periferice, asa cum au facut celelalte lanturi deja prezente pe piata locala", a declarat Vlad Pacea, directorul de marketing al Mr. Bricolage pentru Romania.
Compania Brico Expert, care detine franciza Mr. Bricolage, va dezvolta reteaua de magazine intr-un ritm de 2 unitati noi pe an, avand deja achizitionate mai multe terenuri, in Bucuresti si in provincie.
"Urmarim ca fiecare magazin pe care il deschidem sa fie profitabil inca din primii ani", a mai spus Vlad Pacea. In aces sens, compania va aduce in magazine o gama cat mai larga de produse, care sa acopere toate segmentele de pret ale pietei. "Nu vom merge pe volume mari, ci pe diversificarea ofertei de produse", a adaugat Vlad Pacea.
Primul magazin Mr. Bricolage va fi deschis in luna noiembrie, in Bucuresti, la intersectia dintre Calea Vitan si soseaua Mihai Bravu, valoarea acestei investitii fiind de 7 mil. euro. Magazinul va avea o suprafata totala de vanzare de 5.100 metri patrati si va lista aproximativ 38.000 de produse.
Actionarii Brico Expert au aprobat anul trecut contractarea sumei de 5,2 mil. euro de la societatea HVB Leasing, pentru finantarea partiala a primului proiect. Vlad Pacea a mai spus ca piata produselor de bricolaj este inca tanara, fiind loc de dezvoltare a unei noi retele de magazine. "Piata este dispersata, in sensul ca bricolajul organizat acopera aproximativ 20% din estimarea totala a pietei, restul fiind detinut de micii intreprinzatori. Pe pietele mature din vestul Europei, procentele se inverseaza si aceasta este tendinta pe care o vedem si aici", a comentat Pacea.
Operatorul Mr. Bricolage este interesat in principal de achizitionarea terenurilor pe care vor fi construite unitatile viitoare, dar va merge si pe inchirieri daca nu va gasi terenuri disponibile.
Din actionariatul Brico Expert fac parte compania franceza Mr. Bricolage, cu o participatie de aproximativ 20%, si mai multe persoane fizice, printre care Cezar Rapotan, cu o participatie de peste 75%.
Anul 2006 este foarte dinamic din punctul de vedere al extinderii retelelor de magazine de bricolaj pe piata locala. Companiile straine deja prezente, Praktiker si Bricostore, au anuntat in acest an accelerarea ritmului de extindere pe piata locala. Astfel, Praktiker va ajunge la cinci inaugurari in 2006, fiind cel mai dinamic an de la intrarea diviziei germane pe piata romaneasca, iar francezii de la Bricostore vor sa ajunga la 30 de magazine in Romania, in urmatorii 5 ani. Reteaua austriaca BauMax a deschis, recent, primul sau magazin, la Brasov, anuntand alte doua proiecte pana la sfarsitul anului.
Un alt jucator international care si-a anuntat intrarea pe piata locala este distribuitorul german de materiale de constructii Hornbach Holding. In plus, retelele regionale detinute de jucatori locali precum Dedeman Bacau, Ambient Sibiu sau Tiger Amira Oradea au la randul lor planuri de dezvoltare importante pentru urmatorii ani.
Strategia de extindere a grupului Mr. Bricolage vizeaza pietele in curs de dezvoltare din Europa Centrala si bazinul mediteranean. Mr. Bricolage este unul dintre primii trei jucatori de pe piata franceza in domeniul bricolajului si primul operator de astfel de magazine, in orasele franceze cu 40.000-80.000 de locuitori, potrivit datelor companiei. Cifra de afaceri consolidata a grupului, raportata pentru anul trecut a fost de 470,7 milioane de euro.