Alprom Pitesti isi protejeaza exportul prin hedging
Autor:
Ioana David
11.09.2006
"Anul trecut am demarat operatiunile de hedging, pe care le-am derulat prin ABN Amro. Productia realizata in fabricile Alprom se orienteaza in proportie de 90% catre export, de aceea am considerat ca este oportun sa incepem acest proces. Vom continua sa facem hedging", a afirmat pentru ZF Violeta Anton, administratorul Alprom.
Ea a precizat ca in urma acestor operatiuni au rezultat castiguri "de cateva miliarde de lei vechi". O alta strategie la care grupul a recurs pentru a contracara efectele evolutiei cursului de schimb a fost contractarea de credite in valuta de la banci din strainatate, la o rata a dobanzii de 5-6%, in conditiile in care pe piata de anul trecut se practicau dobanzi la creditele in lei de peste 20%.
Aprecierea leului in raport cu principalele valute a lovit in marjele de profit ale tuturor companiilor prezente pe pietele externe. Majoritatea jucatorilor astfel afectati au recurs la concedieri de personal in incercarea de a creste productivitatea muncii, dar si la orientarea pe produse de varf.
"Singura sansa este sa-ti schimbi produsul pentru a putea sa renegociezi pretul", a explicat reprezentanta Alprom.
Strategia grupului are in vedere mentinerea in continuare pe pietele straine, cu toate ca exportul a adus vanzari mai mici producatorului pitestean de mobila. "Alprom este o companie mare, cu peste 3.000 de angajati. Noi nu vom putea sa supravietuim fara export", a mai spus Anton. Anul trecut, Alprom a realizat o cifra de afaceri de aprox. 20 mil. euro si pe primele cinci luni din acest an, de 9,2 mil. euro, in scadere cu 7% fata de aceeasi perioada a anului trecut.