Dawnay Day: Am cumparat MacroMall cu 19 mil. euro si intentionam sa aducem branduri din strainatate

Autor: Ana Raduta 31.08.2006
Compania britanica de investitii imobiliare Dawnay Day Carpathian a achizitionat cu 19 milioane de euro centrul comercial MacroMall din Brasov, aceasta fiiind prima achizitie a britanicilor pe piata locala.
"Avem in plan si alte achizitii pe piata romaneasca, insa deocamdata nu ne grabim. In cazul MacroMall intentionam sa investim in dezvoltarea sa si sa aducem chiriasi din strainatate, dar nu putem dezvalui deocamdata care va fi valoarea investitiei", au declarat pentru ZF reprezentantii Dawnay Day Carpathian.
In urma acestei achizitii, reprezentantii Dawnay Day Carpathian estimeaza un profit net anual (yield) de 9%.
Vanzarea centrului comercial este o foarte buna afacere si pentru dezvoltator. Astfel, centrul comercial a implicat o investitie de aproximativ 8 milioane de euro, potrivit informatiilor furnizate de dezvoltator, compania AWG Macro.
Contactati de ZF, reprezentantii dezvoltatorului nu au dorit sa faca niciun comentariu.
AWG Macro era detinuta, potrivit ultimelor informatii, de Aliosa Wagner, un cetatean german de origine romana, si de olandezul Gerard Heinen, care controleaza compania filipineza Neoart Corp, cea care a produs, printre altele, decorurile pentru filmul Jurassic Park al lui Steven Spielberg.
De altfel, la decorarea centrului comercial au fost folosite o parte din decorurile utilizate chiar in filmul Jurassic Park.
Centrul comercial MacroMall a fost inaugurat la sfarsitul anului trecut si are o suprafata neta inchiriabila de aproape 7.900 de metri patrati si 350 de locuri de parcare. MacroMall este situat in zona de sud a municipiului Brasov, intr-o zona in care functioneaza si alte proiecte comerciale precum Selgros, Carrefour, Metro si Praktiker.
Cei peste 80 de chiriasi ai mall-ului platesc lunar o chirie medie de 16 euro pe metru patrat. In plus, in apropierea mall-ului se afla un teren vizat pentru o posibila dezvoltare ulterioara, cu o suprafata de 7,735 de metri patrati.
"Cu un randament net de 9%, pornim de la o baza solida si suntem convinsi ca vom adauga o noua valoare investitiei prin dezvoltarea terenului din apropierea centrului. In aceste conditii, investitiile totale realizate de compania noastra se ridica la 363 mil euro", a declarat Rupert Cottrell, presedintele Dawnay Day Carpathian.
Preluarea mall-ului din Brasov este prima investitie a Dawnay Day Carpathian in Romania, compania britanica avand proiecte imobiliare in cinci state din Europa Centrala si de Est.
"Sunt foarte multi investitori internationali interesati de proiectele comerciale de pe piata locala, insa din pacate nu prea au ce sa cumpere.
Lucrurile se vor schimba insa in perioada urmatoare, deoarece au fost anuntate mai multe proiecte de acest tip atat in Bucuresti, cat si in provincie", crede Monica Barbu, directorul departamentului de retail din cadrul companiei imobiliare Colliers International. Primul centru comercial de tip mall de pe piata romaneasca a fost Bucuresti Mall, deschis de catre compania turceasca Anchor Group.
Ulterior, investitiile in astfel de centre comerciale s-au extins nu doar in Capitala, ci si in orasele de provincie, chiar daca dimensiunile acestora erau mai mici. Dawnay Day Carpathian este listata la bursa londoneza AIM din luna iulie a anului trecut si a achizitionat pana in prezent centre comerciale sau cladiri de birouri in Polonia, Ungaria, Cehia si Lituania, valoarea cumulata a investitiilor depasind 360 de milioane de euro.