Altex a ajuns la 37% din piata de PC-uri in trimestrul II
Autor:
Radu Tataru-Marinescu
29.08.2006
Unele surse din piata explica cresterea CES si prin faptul ca la sfarsitul lunii martie compania a investit 1,4 milioane de euro intr-o linie automata de fabricatie a computerelor.
Piata locala de PC-uri din trimestru doi a scazut cu 2,6%, dar a crescut ca valoare cu 46,4% fata de aceeasi perioada a anului trecut, conform IDC.
"In mod clar se vede cresterea puterii de cumparare a romanilor care au inceput sa se indrepte catre produse mai scumpe si mai sofisticate", a declarat pentru Ziarul Financiar Valentin Negoita presedintele asociatiei IT APDETIC.
Companiile CES si Dell au fost urmate de Fujitsu Siemens (7,2%), Hewlett-Packard (7,1%), Flamingo Computers (6,6%) si alte companii cu 34%.
Practic in trimestrul doi s-au vandut 124.000 de calculatoare (desktop-uri, laptop-uri si servere) si in total pentru primele sase luni ale anului 279.000 de calculatoare. Oficialii companiei IDC nu au dorit sa dezvaluie informatii privind valoarea pietei pentru cel de-al doilea trimestru.
Totusi, din punct de vedere al numarului de unitati vandute, CES se afla pe locul doi cu o cota de piata de 11%, dupa Flamingo Computers care a detinut in trimestrul doi o cota de 12%. Astfel, Altex a vandut sub brandul Davio circa 12.000 de calculatoare. Reprezentantii Altex nu au putut fi contactati pentru comentarii.
Pe locul trei s-a clasat K-Tech, detintatorul lantului de magazine Ultra-Pro (9,9%), urmat de Dell (7,6%), Fujitsu Siemens (7,5%) si alti asamblatori (51,9%). Din cele 124.000 de PC-uri vandute in trimestrul doi, 79,8% au fost desktop-uri (calculatoare fixe de birou), 18,6% laptopuri si 1,7% servere.
Tot in trimestrul doi, jumatate din PC-uri pe piata locala au fost vandute catre segmetul SOHO (utilizatori casnici), iar alte 37% catre companii mici.