Clujenii vor lux in oras, nu la Bucuresti sau la Budapesta

Autori: Anca Rif, ZF Transilvania , Laura Laurentiu 04.10.2005
"In Cluj exista mai multe centre comerciale, dar peste tot sunt aceleasi buticuri cu aceeasi marfa. Clujenii care doresc sa isi cumpere lucruri de calitate se urca de obicei in avion si merg in Bucuresti sau in Budapesta". Astfel explica omul de afaceri clujean Mircea Moga, proprietarul a doua fabrici de portelan si unul dintre fondatorii Bancii Transilvania, de ce a decis sa investeasca un milion de euro pentru a deschide un centru comercial de lux la Cluj-Napoca.

"Intentia noastra este sa aducem in Cluj firme de top precum Boss, Armani si altele care comercializeaza articole de lux. Acestui oras ii lipseste asa ceva", spune Moga.

Centrul comercial se va numi "Galeriile Ferdinand" si va fi inaugurat la inceputul lunii decembrie. Gal eriile se vor intinde pe o suprafata de 2.200 de metri patrati, distribuita pe doua niveluri, plus demisol.

Investitia anuntata de omul de afaceri vizeaza numai amenajarea spatiului deoarece cladirea in care va functiona complexul este deja proprietatea lui Mircea Moga. Deasupra galeriilor vor fi amenajate si cateva spatii de birouri.

Potrivit lui Moga, in a doua parte a acestei luni va demara o campanie publicitara de atragere a firmelor care doresc sa achizitioneze spatii in cadrul galeriilor Ferdinand, urmand ca in data de 1 decembrie centrul comercial sa fie deschis publicului. "In acest moment, avem - fara sa fi facut vreun anunt in prealabil - cam de trei ori mai multe cereri pentru spatii. Dar sunt putine firme reprezentantive, asa ca vom da drumul unei actiuni publicitare", a mai spus Moga. Fost director al fabricii de portelanuri clujene Iris, Moga a infiintat in 1990 compania Porcelain Manufactures Moga.

In 1994 si-a extins afacerile si a achizitionat societatea Artfil Sighisoara, producatoare de portelan fosfatic.

"Una dintre cele mai importante piete de desfacere pentru noi este cea japoneza unde merg 80% din produsele noastre decorative. In ce priveste produsele de menaj, 50% merg catre export. Avem relatii foarte bune si cu restaurantele de 4-5 stele, astfel incat mare parte din productia noastra pentru alimentatia publica merge catre acestea", a spus Mircea Moga.

Potrivit reprezentantilor grupului, cifra de afaceri pe anul 2004 a fost de 4,5 milioane de euro, iar in acest an se va mentine la acelasi nivel. "Ne-au afectat foarte mult politica Bancii Nationale, cursul de schimb valutar, impozitele, asa ca in acest an vom avea o cifra de afaceri apropiata celei de anul trecut", a mai spus proprietarul companiei clujene. Investitiile grupului s-au orientat incepand cu acest an spre piata de retail, tocmai datorita acestor dificultati. "Astazi, nu este o conjunctura favorabila pentru investitii de productie, deoarece productia, in general, nu este stimulata", a mai spus omul de afaceri.