Centrul comercial Orhideea, peste un milion de clienti pe luna

Autor: Lavinia Marin 03.10.2005
Centrul comercial Orhideea din Bucuresti inregistreaza peste 12 milioane de clienti anual, sustin reprezentatii Cegis Romania, compania care administreaza centrul comercial din zona Grozavesti.

"Avem peste un milion de cumparatori pe luna, iar fluctuatia acestora variaza intre 15.000 si 30.000 de clienti pe zi. In zilele de sarbatoare am inregistrat si 100.000 de cumparatori intr-o zi", a declarat Radu Niculescu, country-manager Cegis.

Pe langa centrul comercial Orhideea, compania administreaza si alte centre comerciale precum galeria comerciala din cadrul complexului Carrefour Brasov, Carrefour Colentina si Cora Pantelimon.

Cegis vrea sa administreze 7 centre comerciale pana la finele acestui an si 10 pana la sfarsitul anului viitor.

"Datorita numarului mare de vizitatori, centrul Orihideea are un grad ridicat de uzura si de aceea trebuie sa investim peste 100.000 de euro pe an in amenajarea spatiului comercial", a spus Niculescu. Cegis aloca lunar un buget de peste 20.000 de euro pentru promovarea centrului comercial Orhideea.

Constructia si vanzarea proiectului comercial Orhideea, care include si un hypermarket Carrefour, a fost realizata de grupul francez Vinci, prin filiala sa din Ro-mania, Soconac si compania Proxim Construct.

Proiectul comercial Orhideea a necesitat o investitie initiala de 25-30 de milioane de euro.

Magazinul Carrefour deschis in toamna anului 2003 in cadrul complexului comercial Orhideea este situat pe locul trei in lume in ierarhia Carrefour din punct de vedere al traficului.

Carrefour, unul dintre principalii jucatori de pe piata europeana de retail, a fost grupul francez cu cea mai activa prezenta pe piata romaneasca de retail. Chiar daca nu este prezent in mod direct in Romania, ci prin intermediul grupului Hyparlo, unul dintre cei mai importanti francizati ai sai, Carrefour opereaza in acest moment patru magazine in Bucuresti si Brasov, ce au implicat investitii de peste 140 de milioane de euro.

Planurile Carrefour Romania prevad deschiderea a cate doua magazine pe an pe termen mediu, ceea ce ar permite companiei sa atinga 15 magazine in orizontul anului 2010.

Obiectivul final anuntat de reprezentantii Carrefour pentru piata romaneasca este de 20-25 de magazine, investitiile urmand a depasi 500 de milioane de euro.

Grupul Hyparlo este unul dintre cei mai importanti francizati Carrefour, fiind o afacere de familie.

Hyparlo exploateaza 16 hypermarketuri sub sigla Carrefour, cu o suprafata cuprinsa intre 6.000 si 10.000 de metri patrati, din care 12 sunt situate in Franta, iar 4 in Romania. Cele patru magazine de pe piata romaneasca reprezinta aproximativ 20% din cifra de afaceri totala a grupului Hyparlo, urmand ca ponderea sa se dubleze in urmatorii doi ani.

Pe termen mediu, activitatea din Romania va depasi ca volum, spun reprezentantii Hyparlo, pe cea din Franta. lavinia.marin@zf.ro