Profitul Puma a crescut peste asteptari in trimestrul al doilea

Autor: Monica Leulescu 28.07.2005
Profitul si vanzarile companiei Puma au depasit asteptarile in cel de-al doilea trimestru al anului, stimulate de cresterea semnificativa inregistrata in Statele Unite.

Potrivit unui comunicat al companiei, profitul net al Puma a crescut la 58,9 milioane de euro (71,1 milioane de dolari), de la 52,3 milioane de euro, cu un an in urma.

Analistii estimasera un castig net de 56,7 milioane de euro.

Profitul inainte de impozitare s-a apreciat cu 10,5%, la 83,5 milioane de euro, in crestere fata de cel de 75,6 milioane de euro, cu un an in urma.

Vanzarile au crescut in perioada mentionata cu 12,3%, la 395,5 milioane de euro, peste media de 370,5 milioane de euro prevazuta de analisti.

Vanzarile din Statele Unite au inregistrat un avans de 55,1%, potrivit comunicatului companiei, in timp ce vanzarile diviziei de incaltaminte au crescut cu circa 17%, iar cele de accesorii cu 23%.

Vanzarile din Europa, Orientul Mijlociu si Africa au crescut usor, in timp ce comenzile in aceste regiuni au scazut cu aproape 8%, la 486 de milioane de euro.

Directorul executiv al companiei, Jochen Zeitz, a declarat ca nu exclude incheierea unor achizitii majore, iar analistii se asteapta ca Puma sa-si accelereze activitatea de rascumparare de actiuni si de rascumparare a licentelor in statele unde opereaza prin retaileri.

Pe primul trimestru al acestui an profiturile au inregistrat o crestere de 13,5 procente. Spre deosebire de situatia actuala, atunci analistii se declarau nemultumiti.

Reprezentatii companiei au declarat, la inceputul acestui an, ca se asteapta la o crestere usoara a profiturilor si a vanzarilor pe an-samblul lui 2005. Rezultatele din al doilea trimestru vin sa confirme asteptarile directorului executiv, care se arata increzator ca "dezvoltarea generala si profitabilitatea de inalt nivel din primul semestru" anunta rezultate record pentru 2005.

Compania germana, care concureaza pe piata internationala cu nume ca Nike si Adidas, are parte de al saptelea an de castiguri peste asteptari.

Conform oficialilor companiei, producatorul german se situeaza pe locul 4 la nivel mondial, in domeniul articolelor sportive, dupa Nike, Adidas si Reebok.

Doi fosti coproprietari ai producatorului german de cafea Tchibo, au devenit, in mai, principalii investitori ai companiei de articole sportive, dupa ce au achizitionat 16,91% din actiunile acesteia.

Cel de-al doilea mare investitor al Puma este fondul american de investiitii Fidelity Investment, care detine 8,92% din pachetul de actiuni.