Walmark: pietele suplimentelor naturale si compensatelor sunt antagonice
Ziarul Financiar
18.07.2005
"Pietele medicamentelor compensate si suplimentelor naturale sunt doua piete antagonice, iar scaderea vanzarilor pe una din aceste piete compenseaza cresterea vanzarilor pe cealalta", a sustinut Catalin Vicol, marketing manager al companiei farmaceutice Walmark.
O alta caracteristica a pietei este intensificare puternica a competitiei, manifestata inca de la inceputul acestui an. "Putem spune ca a inceput lupta companiilor prezente pe acest segment al pietei prin campaniile de advertising".
De asemenea, o alta tendinta a pietei este orientarea consumatorilor spre branduri, spre deosebire de anul trecut, cand consumul de generice a fost predominant.
In trimestrul al doilea al anului curent, Walmark a lansat doua produse noi pe segmentul suplimentelor naturale: Varixinal si genericul Calcium-Magnezium-Zinc.
"Urmeaza sa lansam si alte produse pana la sfarsitul anului, dar numarul acestor lansari depinde de rezultatele studiilor de piata pe care le realizam in momentul de fata", a mai precizat Vicol.
Consumul de vitamine si suplimente nutritive din Romania este cu mult sub nivelul inregistrat in tarile din Europa Centrala si de Est. Spre exemplu, Cehia are o piata de 250 de milioane de euro, la o populatie de peste doua ori mai mica decat a Romaniei.
Valoarea estimativa a pietei romanesti in 2004 a fost de aproximativ 35-40 de milioane de euro.
Reprezentantul companiei a afirmat ca cifra de afaceri a Walmark pe piata romaneasca a cunoscut o crestere de circa 80% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, in urma investitiilor in campaniile de promovare.
"La rate-card, investitiile in publicitate au fost de aproximativ 8,3 milioane de euro in perioada ianuarie-mai a anului curent", a relatat Vicol.
Walmark, producator de medicamente din Cehia, a intrat pe piata romaneasca in 1997, iar vanzarile diviziei din Romania reprezinta aproximativ 13% din cifra de afaceri consolidata a grupului.
Pe aceeasi piata mai sunt prezente si companiile farmaceutice GlaxoSmithKline, liderul pietei farmaceutice romanesti Sicomed sau Berlin-Chemie. alexandru.cerchez@zf.ro