Los Angeles Times pierde teren: tirajul inregistreaza un declin de 5,5%
Autor:
Ioana David
22.04.2005
Smith a recunoscut ca este posibil ca Times sa aiba o scadere a tirajelor cu putin peste 5,5%. La nivelul intregului grup, abonamentele se vor diminua cu aproximativ 4%, in timp ce pentru vanzarile cu amanuntul scaderea este si mai mare, explica Smith.
Cifra de afaceri pentru primul trimestru se inscrie pe acelasi trend descendent, cu un procent de 9%, in principal datorita discounturilor practicate.
Cea mai considerabila scadere a castigurilor a fost inregistrata la Los Angeles Times si Newsday, relateaza Editor& Publisher.
Informatiile oferite nu i-au impiedicat pe analisti sa insiste asupra situatiei Los Angeles Times.
La intrebarea referitoare la cauzele acestui regres, Smith a explicat ca Times s-a bazat prea mult pe telemarketing, la care s-a adaugat implementarea unor restrictii mai dure asupra distributiei.
Smith a tinut sa-i asigure pe analisti ca astfel de pierderi vor fi treptat eliminate. "Ne-am propus sa diminuam considerabil pierderile pana la urmatorul raport Fas-Fax din septembrie", a precizat Smith.
Dennis FitzSimons, presedinte si CEO al Tribune, a incercat sa clarifice eventuala retragere a reclamelor General Motors din ziar. Dupa mai multe consultari, FitzSimons nu a gasit nici o eroare strecurata in articolele despre piata auto, care sa determine o astfel de masura.
Intre timp, Newsday este pe punctul de a ajunge la o intelegere cu advertiserii.
Veniturile din publicitate au scazut cu 4% in primele doua luni ale anului, in timp ce pentru luna martie s-au inregistrat scaderi de doua cifre. Smith a declarat ca asteapta o rasturnare de situatie in trimestrul patru.