Cererea mare de materiale de constructii a majorat productia HeidelbergCement cu 17%

Autor: Adrian Mirsanu 25.03.2005

Producatorul german de materiale de constructii HeidelbergCement a produs anul trecut in Romania peste 2,07 milioane tone de ciment si clinker, mai mult cu 300.000 tone fata de 2003.


HeidelbergCement, al patrulea producator de ciment din lume, a inregistrat cele mai importante cresteri de volume vandute in Romania, Polonia, Bosnia - Hertegovina si Ucraina, in conditiile in care vanzarile in regiune au ajuns pana la 9,8 milioane tone de ciment.


Operatorul german, care controleaza peste o treime din piata cimentului, a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 156 de milioane euro, in crestere cu 30%, pe fondul unei cresteri foarte puternice a industriei constructiilor. Pe piata romaneasca a cimentului, germanii concureaza cu Lafarge - Franta si Holcim - Elvetia, in conditiile unei piete foarte echilibrate intre cei trei jucatori, fiecare detinand cate trei fabrici de ciment.


Carpatcement Holding, divizia de ciment locala din cadrul grupului, a realizat o rata de crestere de 30% pana la aproximativ 125 mil. euro in 2004. Valoarea investitiilor in acest domeniu s-a ridicat la 9,5 mil. euro, iar la nivelul celor trei divizii - ciment, betoane si agregate - la 12 mil. euro.


Piata cimentului a avut o rata de crestere anul trecut record, valoarea vanzarilor locale apropiindu-se valoric de 300 milioane euro.


Grupul german a intrat pe piata romaneasca in 1998 si acopera acum peste o treime din cererea locala de ciment.


Compania a investit pana acum peste 240 mil. euro pe cele trei piete pe care activeaza.


HeidelbergCement dispune de trei fabrici de ciment in Romania la Moldocim Bicaz, Casial Deva si Romcif Fieni, ultima achizitionata in toamna lui 2002.


La nivel global, grupul german a realizat in 2004 o cifra de afaceri de 6,929 miliarde de euro, comparativ cu 6,372 miliarde de euro in 2003.


Profitul operational al HeildelbergCement a urcat anul trecut la 735 milioane de euro, comparativ cu 391 milioane de euro in 2003. Totusi, 2004 a fost primul an dupa cel de-al doilea razboi mondial in care HeidelbergCement a inregistrat pierderi anuale nete, de 333 milioane de euro. In 2003, profitul net al grupului a fost de 133 milioane de euro. Pierderile au fost determinate de provizioanele pentru restructurari, in valoare de 674 milioane de euro.


In 2004, HeidelbergCement a reusit pentru prima oara sa depaseasca un volum de vanzari de ciment de 65 milioane de tone, atingand nivelul de 65,2 milioane de tone, mai ales in urma consolidarii in cadrul grupului a uzinei Indocement, care a contribuit cu 12,5 milioane de tone.


HeidelbergCement a reusit sa-si creeze o pozitie importanta pe piata Europei de Est, fiind cel mai mare investitor in sectorul materialelor de constructii incepand cu 1989. In prezent, grupul german este prezent in opt state din zona - Romania, Bosnia-Hertegovina, Croatia, Cehia, Polonia, Ungaria, Slovacia si Ucraina - unde produce ciment, beton si nisip.


In anul fiscal 2004, cifra de afaceri a regiunii s-a situat la 657 milioane de euro, in urcare cu 4,8%.


In 2004, activitatile in domeniul producerii betonului au avut evolutii favorabile. HeidelbergCement a obtinut o majorare a volumului vanzarilor in toate statele unde este prezent. Cele mai mari rate de crestere s-au inregistrat in Polonia (32%) si Romania (24%), care au beneficat de cererea crescanda pentru proiecte de infrastructura.


Grupul german a cumparat in 1998 pachetul majoritar al societatii Moldocim Bicaz. In 2000, Heidelberg a devenit actionar majoritar al societatii Casial Deva, iar din 2003 detine pachetul majoritar de actiuni al producatorului de ciment Romcif Fieni.


In luna iulie a anului trecut, unitatile grupului german in Romania au fost reunite in cadrul companiei Carpatcement Holding SA.
adrian.mirsanu@zf.ro