Silvania pregateste intoarcerea pe piata spumantelor

Autor: Anca Rif, ZF Transilvania 23.03.2005


Noii proprietari ai companiei Spumante Silvania, producatoare de vinuri spumante, si-au stabilit ca tinta pentru anul in curs relansarea produselor proprii si cresterea productiei.


"Imediat dupa privatizarea din august 2004, societatea a primit un influx de capital de aproximativ 720.000 de euro, ceea ce ne-a permis sa demaram un program de reabilitare a mijloacelor si capacitatilor de productie, sa relansam productia, in asa fel incat in 3 ani sa atingem capacitatea nominala de productie pentru sampanie (3.000.000 sticle/an) si sa asimilam in productie un numar de peste 30 de produse noi", a declarat Gheorghe Tripon, director executiv la Spumante Silvania.


Pentru a impulsiona vanzarile, unul dintre cele mai importante obiective ale companiei pentru anul in curs este crearea unei retele nationale de vanzare. "Vom angaja peste 20 de agenti, care vor avea la dispozitie toata logistica necesara, acestia urmand sa impulsioneze vanzarile distribuitorilor autorizati din toata tara", a precizat Tripon.


Planurile pe termen lung vizeaza atingerea unei cifre de afaceri de 15 mil. euro in urmatorii cinci ani, precum si cresterea exporturilor. In ultimii ani exporturile mergeau exclusiv in Rusia, dar se incearca intrarea pe pietele SUA si Europei de Nord. "Vom revitaliza exporturile, astfel incat in urmatorii trei ani 30% din cifra de afaceri a societatii sa o reprezinte exportul", a mai spus Tripon.


Producatorul de bauturi spirtoase Indagrara Arad a achizitionat, prin intermediul companiei Prod Com Andante din Baia Mare, pachetul de 64% din actiunile Spumante Silvania - ultimul jucator independent din aceasta industrie - pentru 600.000 de euro.


Conform contractului incheiat cu AVAS, cumparatorul s-a obligat sa investeasca in societate in primele 12 luni suma de 800.000 de euro. Deja peste 700.000 de euro au fost investiti in ultimele sase luni.


"Banii au fost cheltuiti pentru reabilitarea centrului de vinificatie Sarmasag si a distileriei de la Nusfalau. De asemenea, am achizitionat 20 de mijloace de transport si 800.000 de litri de vin materie prima pentru reluarea productiei", a mai spus Tripon.


Spumante Silvania detinea in 2003 o cota de sub 1% din piata vinurilor spumante si spumoase. In acelasi an, compania a avut o cifra de afaceri de doar 330.000 de euro, care s-a situat cu putin sub nivelul datoriilor totale.


Piata spumantelor este dominata de Astese Production Bucuresti, producatorul vinurilor spumoase Angelli, pe locul al doilea situandu-se Karom Drinks, care a preluat recent Zarea Bucuresti. transilvania@zf.ro