Deutsche Post: reducerea costurilor a marit profitul

Autor: Catalina Apostoiu 02.03.2005

Deutsche Post AG, cea mai mare companie de servicii postale din Europa, a anuntat o crestere de 21% a profitului obtinut in anul 2004, crestere generata de reducerile de costuri aplicate si de expansiunea din Asia, potrivit Bloomberg News. Profitul net a crescut pana la 1,59 miliarde de euro, de la 1,31 miliarde de euro cu un an in urma, a anuntat compania. Vanzarile au avansat cu 7,9% pana la 43,2 miliarde de euro, de la 40 miliarde de euro. Deutsche Post se extinde prin achizitii pe pietele externe si in alte domenii, compania pregatindu-se sa-si piarda monopolul asupra pietei germane a serviciilor postale in anul 2007. Deustche Post, in cadrul careia statul german detine un pachet majoritar, si-a reiterat intentia de majorare a dividendului pana la 50 de centi de la 44 de centi in 2003, cat si de atingere a unei valori de cel putin 3,6 miliarde de euro a castigurilor inainte de dobanzi, taxe si amortizare. In 2003, ebita a crescut cu 13% pana la 3,35 miliarde de euro.