Sarantis a vandut cosmetice de 23,7 milioane de euro

Autori: Ana Maria Neagu , Maria Neagu 24.02.2005

Compania Sarantis Romania, fosta Romsar Cosmetics, a vandut anul trecut produse cosmetice in valoare de 23,7 milioane euro, in crestere cu 9,8% comparativ cu 2003, potrivit raportului anual al grupului grec Sarantis.



Vanzarile de pe piata autohtona au reprezentat 11% din veniturile totale ale grupului, ceea ce a plasat subsidiara din Romania pe locul trei in cadrul grupului, dupa cele din Grecia si Polonia.



In acelasi timp, profitul EBITDA (inainte de calcularea dobanzilor, impozitelor, deprecierilor si amortizarilor) al Sarantis Romania a avansat cu 18,8%, pana la 2,89 milioane de euro.



In functie de valoarea profitului, subsidiara romaneasca ocupa locul doi in cadrul grupului, dupa compania din Grecia, care a raportat anul trecut un profit de 27,6 mil. eur o.



Vanzarile totale ale grupului au avansat, in 2004, cu 7,1% pana la 248,7 mil. euro, comparativ cu 2003, in timp ce profitul EBITDA a avansat cu 15,7% pana la 32,85 mi. euro.



Produsele care au adus cele mai mari venituri companiei au fost cosmeticele de lux (Estee Lauder, Clinique, Cartier, Nina Ricci, Versace sau Hugo Boss). Acestea au inregistrat vanzari de 82,1 mil. euro, in crestere cu 10% fata de 2003.



A doua categorie de produse au fost cosmeticele destinate persoanelor cu venituri medii (Adidas, STR8, C-Thru, BU, Carroten, Clearasil sau Isabella Rosellini), care au avut vanzari de 60,9 milioane euro, con-semnand o crestere de 7%.



Cea mai mare dinamica a vanzarilor au avut-o produsele de ingrijire auto (odorizantele AmbiPur), reprezentand un avans de 20,4%, pana la 12,5 milioane euro.



O evolutie mai modesta au inregistrat-o alimentele pentru animalele de companie, vanzarile acestor produse fiind in scadere cu 8,5%, pana la 9,2 milioane euro.



Portofoliul companiei mai cuprinde produse pentru ingrijirea casei (Sanitas, Fino) si vitamine.



Grupul Sarantis este prezent in 23 de tari, in sase dintre acestea avand subsidiare.



In Romania, compania activeaza din anul 1996 prin compania Romsar Cosmetics, care la inceputul acestui an a devenit Sarantis Romania. Piata cosmeticelor din Romania se ridica la 200-220 de milioane de euro pe an.



Majoritatea companiilor care activeaza in acest sector au raportat cresteri ale vanzarilor in 2004, in contextul cresterii puterii de cumparare a populatiei. Piata cosmeticelor din Romania este dominata de multinationale, care detin peste 70% din consum. Principalii jucatori sunt, alaturi de Sarantis, Avon, Oriflame, L'Oreal.