Zentiva spera la dublare prin marketing

Ziarul Financiar 10.02.2005

Divizia romaneasca a producatorului de generice Zentiva intentioneaza sa ajunga la o cota de piata de 20% din segmentul simvastatinelor, medicamente destinate reducerii nivelului colesterolului si tratarii cardiopatiei ischemice.
In 2004, Zentiva a inregistrat vanzari totale de 3,8 milioane de dolari (3 milioane de euro), in crestere cu 30% fata de nivelul inregistrat in 2003.
"In 2005 speram sa obtinem vanzari totale de 8,7 milioane de dolari (7 mil. euro) pe piata romaneasca, in urma extinderii echipei de marketing a companiei. Mizam, deasemenea, si pe potentialul pe care il are acest segment al pietei", a declarat Mariana Wencz, country manager al Zentiva.
Zentiva a fost creata in urma fuziunii companiilor Leciva din Republica Ceha si Slovakofarma din Slovacia, si a inaugurat reprezentanta pe piata romaneasca in anul 2000. Act ionarul majoritar al companiei este fondul american de investitii Warburg Pincus.
Piata statinelor, din care fac parte simvastatinele, este estimata la aproximativ 10 milioane de euro anual, ritmul de crestere al acesteia fiind de aproximati 40% pe an.
Concurentii Zentiva pe piata romaneasca sunt Sicomed Bucuresti, Gedeon Richter sau KRKA.