Burberry se confrunta cu o cerere mai scazuta pentru bunurile de lux
Burberry Group , producatorul britanic de bunuri de lux, a anuntat o crestere de 1% (6% daca este exclusa fluctuatia cursurilor de schimb) a vanzarilor trimestriale de retail pe perioada-cheie care include sarbatorile de iarna, pe fondul unei ierni calde si a unei cereri scazute in Marea Britanie, informeaza Financial Times.
Compania, renumita pentru imprimeurile bej in carouri, a inregistrat in aceasta perioada vanzari de 96 milioane lire sterline (137 milioane euro) pe segmentul de retail. Vanzarile de retail reprezinta 59% din veniturile totale.
Vanzarile generale s-au cifrat la 161 milioane lire sterline (229,85 milioane euro), in crestere cu 3% fata de aceeasi perioada a anului precedent.
Potrivit lui Rose Marie Bravo, director executiv, "Burberry a avut rezultate trimestriale satisfacatoare si solide".
"Per ansamblu, performantele sunt conforme cu asteptarile conducerii pentru exercitiul financiar", a declarat compania.
Vanzarile en-gros, care reprezinta 29% din veniturile companiei, s-au majorat cu 2%, pana la 47 milioane lire sterline (67,1 milioane euro).
"Vanzarile nu au fost grozave si au crescut intr-un ritm mai lent decat ne asteptam", a comentat Rhys Williams, analist la Seymour Pierce. "Au avut insa rezultate bune pe prima jumatate si previziunile noastre nu s-au modificat", a mai spus Williams.
Burberry s-a confruntat cu un sezon destul de slab in Statele Unite, tara din care provin 25% din vanzarile grupului. In Europa, pietele continentale au continuat sa genereze rezultate bune, cu exceptia Marii Britanii, pe care cererea nu a fost prea dinamica.
In Asia, noile magazine au impulsionat vanzarile Burberry, mai ales in Hong Kong. Vanzarile au avut grad mare de volatilitate in Coreea.