Globalizarea Wal-Mart

Autor: Cristina Marina 16.11.2004


In cazul in care doriti sa intelegeti ce inseamna globalizarea Wal-Mart pentru Europa si Asia, nu trebuie decat sa priviti la rezultatele Wal-Mart Stores (din Anglia), care detine lantul Asda. In 2003 vanzarile au crescut de la 12,2 miliarde de lire la 13,3 miliarde lire, iar profitul a atins valoarea de 258 miliarde de lire, cu 49 de milioane de lire mai mult decat anul precedent, relateaza Financial Times.



In timp ce valoarea stocurilor a scazut la 594 de milioane de lire, creditele au crescut de la 314 milioane de lire la 1.6 miliarde lire. Cu alte cuvinte, furnizorii mai vechi, toti cei 14.000, devin un fel de bancheri pentru Wal-Mart, care, din martie 2002, s-a plans de codul de practica al furnizorilor din Anglia, introdus la recomandarea Comisiei Concurentiale. Ace st lucru explica performata slaba de la bursa a companiilor de bunuri de consum precum Unilever sau Nestle.



Ca urmare, Wal-Mart si alti retaileri care fac achizitii mari isi obliga furnizorii sa intre in bransa finantatorilor.



Compania Wal-Mart a fost fondata in 1962, in prezent devenind un grup global cu peste 1,3 milioane de asociati si aproape 50.000 de magazine. Revista Fortune considera ca acest an a reprezentat pentru Wal-Mart cel mai bun an din istorie. La nivel global, retailerul a obtinut 256 de miliarde de dolari cifrade afaceri, profitul net ajungand la valoarea de 9,1 miliarde de dolari.