Strategie de marketing: Connex si Raiffeisen au lansat cardul de credit cu minute incluse

Autor: Mihai Musatoiu 05.11.2004

La ce este bun un card de credit? Iti tine banii in siguranta pe o bucatica de plastic, te ajuta sa platesti mai simplu in magazin si, daca se intampla sa ramai fara bani, este destul de amabil ca sa te imprumute pentru cateva saptamani. Acum insa, un card de credit poate sa faca chiar mai mult de-atat, sustin companiile Connex si Raiffeisen Bank.
Oficialii celor doua companii au prezentat ieri la Bucuresti cardul de credit in lei Raiffeisen Bank - Connex, despre care spun ca este primul card de credit cu dublu brand din Romania. Acesta ofera posesorului atat accesul la o linie de credit a bancii, cat si posibilitatea de a acumula puncte in cadrul programului de loialitate pentru clientii operatorului de telefonie mobila.
?Pentru noi, acest produs inseamna in primul rand recompensarea loialitatii clientilor nostri", a declarat pentru Ziarul Financiar Ken Campbell, vicepresedinte de marketing la Connex. In al doilea rand, produsul va ajuta operatorul de telefonie mobila sa se diferentieze pe piata in fata consumatorilor, a adaugat Campbell.
Noul card de credit ar putea avea deja cateva mii de utilizatori inainte de sfarsitul acestui an, mai ales ca urmeaza perioada sarbatorilor de iarna, a spus Laurentiu Lazar, product manager Connex. Dintre utilizatori, majoritatea va fi reprezentata de clientii actuali ai companiei, este de parere Ken Campbell. Atragerea de noi abonati prin acest produs este numai un obiectiv secundar, au spus oficialii Connex.
Pe piata mai exista in prezent cateva carduri emise sub brand dublu (cum este si cel Raiffeisen-Connex), insa acelea sunt carduri de debit si nu ofera avantaje suplimentare pentru posesor de fiecare data cand sunt folosite, a spus Laurentiu Lazar.
Cardul comun Raiffeisen - Connex va fi disponibil incepand de luni, 8 noiembrie, pentru abonatii Connex (persoane fizice). Deocamdata, documentatia necesara obtinerii unei linii de credit pentru acest produs este disponibila in sapte mari orase. Din primavara viitoare, daca va avea succes, sistemul va putea fi folosit la nivel national si inclusiv de catre abonatii persoane juridice, a declarat pentru ZF Laurentiu Lazar, product manager Connex. Deocamdata, orasele in care poate fi obtinut un card Raiffeisen-Connex sunt Bucuresti, Brasov, Cluj, Constanta, Craiova, Ploiesti si Timisoara.
Cardul este emis sub sigla MasterCard si poate fi folosit atat pe teritoriul Romaniei, cat si in strainatate. Abonatii Connex care il utilizeaza vor acumula puncte de loialitate de fiecare data cand fac o achizitie cu cardul la comercianti, au spus oficialii companiei. Pentru prima tranzactie efectuata, posesorul cardului va primi un bonus de 500 de puncte de loialitate (echivalentul a 5 dolari), urmand ca pentru fiecare 100.000 de lei platiti apoi cu cardul sa primeasca cate 5 puncte. Daca abonatul cumpara cu cardul in strainatate, valuta cheltuita este transformata in lei iar punctele de loialitate sunt acumulate in conformitate cu suma respectiva. Cu ajutorul acestor puncte, abonatii Connex pot achizitiona telefoane mobile, minute gratuite de convorbiri nationale, reduceri la abonamente, cartele si accesorii.
Spre exemplu, Connex are in prezent o oferta de vanzare a unui telefon la pret special, Motorola C115, care costa aproximativ 30 de dolari. Acesta poate fi cumparat de abonatii care detin puncte de loialitate, daca punctele reprezinta minimum 15% din pretul aparatului, a explicat Laurentiu Lazar. Facand o prima achizitie cu cardul Raiffeisen-Connex, abonatul primeste bonusul de 500 de puncte (5 dolari), pe care il poate folosi pentru a cumpara telefonul respectiv mai ieftin. Punctele de loialitate obtinute din utilizarea cardului de credit pot fi folosite si impreuna cu cele acumulate prin alte modalitati, de pilda vechime in retea sau un anumit procent din valoarea facturilor platite, a mai spus oficialul Connex.
Produsul este un card de credit standard Raiffeisen, la care se adauga beneficiile oferite de Connex. Linia de credit disponibila prin acest produs este cuprinsa intre 200 si 3.500 de euro, suma exacta fiind negociata de banca cu fiecare client in parte, in functie de veniturile acestuia. In plus, ?atunci cand cardul este folosit pentru plati la comercianti, posesorul beneficiaza de o perioada de gratie de 45 de zile", a spus Rasvan Radu, vicepresedintele diviziei Retail la Raiffeisen Bank. La sfarsit de luna, posesorul cardului trebuie sa se asigure ca a rambursat cel putin 10% din suma imprumutata. Pentru banii care nu sunt returnati in perioada de gratie de 45 de zile, dobanda platita de client este de 32% pe an, a spus Cristian Tudorancea, director la directia Carduri de la Raiffeisen Bank. Cardul poate fi folosit si pentru a cumpara produse de pe Internet, operatiunile fiind supuse acelorasi conditii ca si in cazul tranzactiilor de la comercianti, a mai spus Tudorancea. mihai.musatoiu@zf.ro