Barleta vrea 3,7 mil. euro din ambalaje de hartie

Ziarul Financiar 04.11.2004

Compania producatoare de ambalaje de hartie Barleta Bacau estimeaza ca va obtine, la sfarsitul acestui an, o cifra de afaceri de 3,7 milioane de euro, in crestere cu peste 25% fata de nivelul inregistrat anul trecut.
Cea mai mare pondere a ambalajelor fabricate la Barleta o au cele destinate industriei de morarit si panificatie, cei mai importanti clienti ai companiei fiind Dobrogea Constanta, Baneasa Bucuresti, Grupul Boromir, Pambac Bacau sau Vel Pitar Bucuresti. Barleta produce ambalaje si pentru companii din domeniul restaurantelor fast-food: Pizza Hut, KFC, Everest sau Gregory's, domeniul farmaceutic-Farmavet sau hypermarketuri-Carrefour.
Barleta produce ambalaje de hartie, fiind specializata pe produse destinate industriei de morarit si panificatie, unde are o cota de 70% din piata, a declarat Florin Dimofte, asociat si director de marketing in cadrul companiei. Pe langa activitatile de productie, compania desfasoara si activitati de comert cu hartii si cartoane, atat din productia interna, cat si din import.
"In prezent, piata interna a ambalajelor de hartie pentru ambalarea painii, precum si a ambalajelor de prezentare pentru supermarketuri, cunoaste o dezvoltare accentuata",  a adaugat Dimofte. Investitiile realizate de companie pana in prezent se ridica la peste 2,6 milioane de euro, in construirea unei noi hale de productie si achizitionarea unui numar de 10 linii de productie a pungilor de hartie cu tiparire.
Barleta a realizat, pana in prezent, exporturi in Marea Britanie, Franta, Olanda sau Germania, in ultimele trei luni avand vanzari de 0,2 milioane de euro catre aceste piete. Compania este detinuta de un grup de asociati persoane fizice romane.
"Avand in vedere aspectele de mediu si tendintele din Occident, probabil pungile din hartie vor castiga teren in fata celor din plastic, care nu sunt biodegradabile", este de parere Dimofte. O data cu aderarea Romaniei la Uniunea Europeana, pe piata vor intra marii jucatori europeni, ceea ce inseamna o inasprire a concurentei, a mai spus Dimofte.
Cifra de afaceri a companiei a inregistrat un ritm de crestere de aproximativ 20% de la an la an, ajungand de la 1,8 milioane de euro in 2000, la aproximativ 3 milioane de euro anul trecut. Cel mai important competitor al companiei pe piata pe care activeaza este Italpack Italia, producator italian de masini de ambalat, care este prezent pe piata prin intermediul distribuitorilor.
Piata hartiei din Romania, ca nivel al consumului, s-a ridicat la 565.000 de tone in anul 2003, conform studiilor efectuate de Ceprohart Braila. Consumul de hartie de pe piata interna, sub aspect valoric, a fost de 470 milioane euro, anul trecut, in timp ce  importurile au totalizat aproape 325 milioane euro, adica 70% din piata. Companiile producatore de ambalaje au consumat anul trecut aproximativ 39.000 tone de hartie, din care 30% a provenit din import.
Importurile sunt reprezentate de sortimente de hartii de calitate superioara, destinate tipariturilor si ambalajelor de prezentare care nu pot fi fabricate in Romania. Gradul de colectare a maculaturii, a doua materie prima pentru industrie, a fost, in 2003, de 36,3%, fata de tarile occidentale, unde se situeaza intre 50 si 80%. Din maculatura recuperata, numai 45% a fost reutilizata in procesul de productie, spre deosebire de tarile vestice, unde gradul de reutilizare este de 60-80%.