Timisoara mai atrage o fabrica de componente auto, de 25 de milioane de euro

Autor: Ionut Bonoiu 04.10.2004

Compania tunisiana Coficab va investi in urmatorii trei ani 25 de milioane de euro intr-o fabrica de cablaje auto, anunta Agentia Romana pentru Investitii Straine (ARIS). Fabrica va fi amplasata in Timisoara, orasul de pe Bega fiind de departe destinatia preferata a investitorilor din industria de componente auto.
"Industria componentelor auto a fost pana acum unul dintre cele mai active industrii din punctul de vedere al investitiilor in Romania si exista toate premisele pentru ca aceasta tendinta sa continue si pe viitor", a declarat pentru ZF Alexandru Popa, presedintele ARIS.
Cea mai mare parte a investitiilor in fabrici de componente auto din Romania au fost realizate in partea de vest a tarii, in special Timisoara, capitala Banatului atragand pana acum investitii de ordinul sutelor de milioane de euro in acest domeniu.
, pentru a realiza o fabrica de cablaje auto.
Decizia privind investitia a fost luata la sfarsitul saptamanii trecute, dupa ce oficialii Coficab, o companie tunisiana cu o cifra de afaceri anuala de 100 de milioane de euro, si cei ai ARIS, au efectuat o vizita in regiunea de Vest, in vederea selectarii unei locatii.
Lucrarile de constructie a uzinei vor incepe, potrivit ARIS, anul viitor, sumele alocate in prima etapa fiind de 15 milioane de euro. Investitiile programate pentru 2006 si 2007 se ridica la cate cinci milioane euro anual.
Potrivit reprezentantilor Coficab, suprafata fabricii va fi de 14.000 metri patrati, valoare comparabila cu cea a fabricii Coficab din Portugalia.
Coficab detine fabrici in Tunisia, Portugalia si Maroc si furnizeaza cablaje auto pentru Ford, BMW, Volkswagen, Opel, Audi, DaimlerChrysler, Renault, Peugeot, Citroen si Fiat. Coficab face parte din grupul de companii Elloumi, cu 3.500 de angajati si o cifra de afaceri de 200 milioane euro. Grupul activeaza in domeniul cablajelor auto, telecomunicatiilor, aparaturii electrocasnice si industriei alimentare.
Timisoara a reprezentat poarta de intrare in Romania pentru multe companii din domeniul industriei de compaonente auto, de la gigantul german Continental, care a investit peste 120 de milioane de euro in cadrul a trei fabrici care produc anvelope, curele de transmisie si racorduri pentru instalatiile de aer conditionat, si pana la alte nume importante precum Draexlmeier, Delphi Packard sau Dura Automotive.
Argumentul invocat aproape fara exceptie de toate companiile care s-au implantat cu investitii la Timisoara au fost existenta unei forte de munca foarte calificata, cunoscatoare a cel putin unei limbi de circulatie internationala, coroborata cu nivelul redus al salariilor comparativ cu tarile din vestul Europei. Desigur, si amplasarea geografica in vestul extrem al tarii, aproape de infrastructura rutiera buna din Europa Centrala,  a contat.
ionut.bonoiu@zf.ro