Vanzarile de produse naturiste sunt in crestere

Autor: Laurentiu Ispir 15.03.2004


Compania ceha de produse naturiste Walmark a atins anul trecut vanzari de 3,4 milioane euro pe piata romaneasca, in crestere cu 40% fata de 2002, conform datelor puse la dispozitie de Walmark Romania.



Urmare a acestei cresteri, cota de piata a Walmark Romania pe categoria suplimentilor nutritionali a crescut in acest an la 11,1%, compania devenind al doilea jucator de pe acest segment.



Walmark a intrat pe piata romaneasca in 1997, comercializand o gama larga de produse naturiste. Ultimul produs lansat de companie este Prostenal, destinat ameliorarii functionarii prostatei.



Segmentul produselor si suplimentelor nutritive a cunoscut o crestere importanta in Romania in ultimii ani, multi producatori traditionali de medicamente de sinteza chimica orientandu-se, pe fondul dificultatilor financiare din sistemul medical romanesc, catre aceasta categorie. Int eresul competitorilor se datoreaza atat faptului ca reglementarile sunt mult mai permisive pe acest segment de piata, unde pretul nu este controlat de stat. Recuperea banilor este, de asemenea, mult mai rapida.



Alaturi de Walmark, competitori importanti pe segmentul suplimentilor nutritivi sunt GlaxoSmtihKline (si Europharm Brasov), Terapia Cluj sau Sicomed Bucuresti.



Piata totala a medicamentelor din Romania este estimta la 600 de milioane de euro, principalii jucatori fiind GlaxoSmithKline, Novartis, Pfizer, Sicomed Bucuresti, Terapia Cluj si Antibiotice Iasi.