Discount-urile au determinat o crestere a profitului pentru Carrefour

Autor: Catalin Ciocan 05.03.2004


Carrefour SA, cel mai mare operator de retail din Europa, a anuntat ca profitul a crescut cu 19% anul trecut datorita politicii de disconturi practicata de companie, informeaza Bloomberg. Totodata, deschiderea de noi magazine au atras clientii din Spania si Italia, astfel incat compania franceza a putut sa recupereze costurile de distributie si de finantare.



Profitul net a atins un nivel de 1,63 mld. euro comparativ cu valoarea de 1,37 mld. euro inregistrata in 2002, potrivit unui comunicat transmis de Carrefour.



Daniel Bernard, presedintele companiei, a redus preturile la o gama variata de produse, de la laptop-uri si pana la ulei de masline, si a deschis noi magazine pentru a lua clientii de la companii rivale, precum Auchan SA. Des i masurile respective au stat la baza cresterii din Spania si Italia, vanzarile din Franta, insa, au stagnat.



"Carrefour trebuie sa arate ca are mijloacele de a obtine o cota de piata majoritara in Franta in prima jumatate a anului curent", potrivit lui Guy Francheteau, analist la Fideuram Wargny.



Compania a mai anuntat ca intentioneaza sa creasca nivelul vanzarilor globale cu 6% in 2004, excluzand impactul fluctuatiilor cursului valutar, si sa imbunatateasca valoarea profitului pe actiune cu cel putin 10%. Actiunile Carrefour au castigat 23% pe parcursul anului trecut, urcand valoarea companiei la 31 mld. euro.



Vanzarile globale au crescut cu 4,2%, pana la 21,8 mld. euro in trimestrul al patrulea, determinand un avans pe tot anul trecut de 6%. La nivel mondial, Carrefour a deschiz 920 magazine anul trecut, urcand numarul total la 10.385 magazine. In Romania Carrefour este prezent cu trei magazine, in Bucuresti.