Nemtii au iesit mai mult la cumparaturi

Ziarul Financiar 04.03.2004



Vanzarile din sectorul german de retail au crescut considerabil, in luna ianuarie, evolutie care sugereaza o mai mare incredere a consumatorilor in perspectivele economice ale tarii, in timp ce Franta inregistreaza tendinta opusa, informeaza Reuters. Potrivit datelor publicate de biroul federal de statistica din Germania, vanzarile companiilor de distributie au avansat cu 3,1%, in prima luna a acestui an, comparativ cu decembrie 2003. Acest rezultat alimenteaza sperantele ca procesul de crestere a celei mai mari economii din Europa va fi stimulat de redresarea consumului pe plan local, intr-un moment in care sectorul corporatist este afectat de soliditatea monedei europene. Saltul vanzarilor din sectorul de retail, care a fost incurajat de masurile de reducere a impozitului pe venit, aplicate la inceputul anului, a fost de doua ori mai mare decat preconizau analistii. Pot rivit biroului francez de statistica INSEE, indicele aferent increderii consumatorilor a scazut in februarie fata de luna anterioara de la "minus 22" la "minus 23". Acest declin sugereaza ca populatia isi reduce cheltuielile, dupa entuziasmul din perioada sarbatorilor de iarna. Mediafax