Spumantele urca afacerile Cramele Prahova

Autor: Stelian Negrea 20.01.2004

Producatorul de vinuri Cramele Prahova a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 3,8 milioane de euro, in crestere cu 20 de procente fata de anul precedent.
"Vanzarile de vin imbuteliat au avut o crestere de numai 3%, dar cele de vin spumant au urcat cu 25 de procente", a declarat Mihai Chitic, directorul general al societatii.
Cramele Prahova detin o cota de piata de 1,2% la vinurile albe si de 6% la cele rosii, acestea din urma detinand suprematia in vanzarile companiei cu o cota de 84 de procente. Pretul mediu al unei sticle imbuteliate de vin produs de Cramele Prahova a fost anul trecut de 1,67 de euro, in crestere cu 40 de procente fata de 2002. "Cresterea se datoreaza unei pozitionari mai bune pe piata vinurilor de calitate inalta si de varf. Pe de alta parte, consumul de vinuri rosii este intr-o usoara crestere de trei ani de zile, consumatorii romani reusind astfel sa se inscrie in trendul existent la nivel mondial unde aceste vinuri detin suprematia", spune Chitic.
Pentru acest an, estimarile producatorului de vinuri merg catre o crestere de 6 pana la 10% a cotei de piata, Chitic bazandu-se pe o fidelizare a consumatorilor catre produsele Cramele Prahova si pe cresterea vanzarilor de spumante Prahova Valley avand in vedere, printre altele, si faptul ca este cel mai vechi producator romanesc de acest gen: Pivnitele Reihn din Azuga sunt atestate din 1892.
Cramele Prahova a lansat anul trecut trei noi sortimente de vin - Sauvignon Blanc, Merlot Cherry Three si un Rose - insa pentru acest an noutatile se vor limita la doua sortimente.
Compania Halewood Romania Vinuri, care detine pachetul majoritar la Cramele Prahova dar si suprafete de vita de vie in podgorii de la Cimbru, Sebes, Dealu Mare si Cernavoda, a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 8,1 milioane de euro, in crestere cu 14% fata de anul trecut. Exporturile companiei pe anul trecut au ajuns la 4,2 milioane de euro, fiind livrate numai sticle imbuteliate. Suprafata totala de vita de vie a Halewood se ridica la 320 de hectare. Compania a investit anul trecut 350.000 de euro din care mai mult de jumatate in plantatii noi, suma careia i se adauga 2 milioane de euro din fonduri Sapard pentru modernizarea capacitatii de depozitare si imbuteliere. In acest an, Halewood intentioneaza sa acceseze doua programe Sapard in valoare de 600.000 de euro pentru refacerea de plantatii noi la Dealu Mare si pe Valea Muresului.
Chitic afirma ca mai este loc cu certitudine pe piata vinurilor pentru noi producatori. "Nu cred ca marii producatorii vor reusi sa trasforme vinul in Coca Cola, insa cred in sansele producatorilor mici si mijlocii. De altfel, insasi diversitatea creaza avantajul relativ pentru consumator", sustine Chitic.