Pesimism in publicitate

Ziarul Financiar 16.10.2003



Cheltuielile pentru publicitate realizate pe principalele piete mondiale se vor mari cu numai 1,7% in acest an, dupa declinul din ultimii doi ani, si cu 3,2% in 2004, potrivit unui studiu publicat citat de Reuters. Estimarile, cuprinse in studiul semi-anual realizat de subsidiara franceza a agentiei de media OMD a companiei Omnicom si de divizia Interdeco a Lagardere, sunt semnificativ mai reduse decat cele furnizate anterior de alte firme de cercetare si prognoza, sugerand ca redresarea asteptata cu interes a pietei de publicitate poate fi mai modesta decat s-a anticipat. Agentia ZenithOptimedia a companiei Publicis a revizuit in sens pozitiv, in septembrie, ratele de crestere prognozate pentru 2003 si 2004 la 3,2% si 4,8%, in timp ce un raport al agentiei Universal McCann din decembrie 2002 a estimat cresteri de 4,3% pentru 2003 si de 5,6% pentru 2004. "20 03 se va dovedi a fi un an de tranzitie. A fost cu siguranta mai putin dificil decat 2001 si 2002, dar redresarea indelung asteptata nu s-a produs", se arata in studiul Ad Barometer. Motivele acestei stari de fapt sunt, conform studiului, intarzierile survenite in relansarea reala a economiei mondiale si evolutiile din sectoare precum telecomunicatiile si cel financiar, unde cheltuielile de publicitate au urcat spectaculos in perioada 1999-2000. Anul viitor, o serie de manifestari sportive majore si evenimente politice urmeaza sa ajute publicitatea, conform Ad Barometer, care s-a aliniat astfel altor prognoze si declaratii ale directorilor din sector. Mediafax