Creditele de consum, o piata de 250 mil. dolari

Autor: Ionut Bonoiu 14.10.2003


Volumul total al creditelor de consum acordate populatiei ar putea creste, in acest an, la 250 mil.$, fata de nivelul de 150 mil.$ consemnat in anul 2002, sustine directorul executiv al companiei Credisson, Florin Andronescu. El a estimat ca piata creditelor de consum va creste, anul viitor, la 400 mil.$ si ar putea atinge, in 2005, nivelul de 600 mil.$. In ceea ce priveste potentialul pietei, Andronescu a estimat ca una dintre cele mai importante componente este cea privind creditele pentru uz personal, prin care se achizitioneaza produse electrice si electrocasnice sau mobila. Piata tinta din acest domeniu are un potential de dezvoltare de aproximativ 250 de milioane de dolari anual. In acelasi timp, creditele pentru achizitia de produse de tehnologia informatiei si multimedia ar putea atinge 60-70 milioane dolari, iar cea a creditelor pentru amenajarea locuintei - 20 milioane dolari. Ofi cialul Credisson a estimat ca firma pe care o conduce, specializata in acordarea de credite de consum, detine in prezent o cota de 58% din piata de profil. Acest nivel este insa preconizat sa scada in urmatorii doi ani la 30%, odata cu intrarea pe piata a altor jucatori. Infiintata in primavara acestui an, Credisson are ca actionari principali fondul de investitii Oresa Ventures si Florin Andronescu, fondatorul retelei de magazine Flanco.
ionut.bonoiu@zf.ro