Michael Jackson vrea sa ii imbrace pe japonezi

Autor: Gabriel Taranu 31.07.2003


Starul pop Michael Jackson intentioneaza sa se alature unor mari case de moda, precum Christian Dior, Gucci sau Prada, in efortul de a cuceri piata japoneza a articolelor de imbracaminte.



Cantaretul a semnat un contract pe trei ani cu compania de imbracaminte Wakita pentru a lansa in Japonia o colectie de costume pentru barbati care-i va purta numele. De asemenea, artistul se afla in tratative mai multe companii japoneze pentru a patrunde si pe piata accesoriilor.



Wakita, producator de articole pentru imbracaminte care a sustinut mai multi designeri japonezi - printre care si Yoshiyuki Konishi - pentru a-si promova colectiile, a declarat ca Jackson este primul sau client din afara Japoniei.



"Afacerile noastre din Japonia au avut un succes enorm si de aceea ne-am gandit sa ne extindem pe plan international. Am aflat ca Michael Jackson doreste sa intre pe piata japoneza iar discutiile s-au finalizat cu intocmirea acestui contract", a afirmat un purtator de cuvant al companiei.



Michael Jackson se alatura astfel unor mari companii din SUA sau Europa care s-au extins rapid pe aceasta piata, considerata una din cele mai importante surse generatoare de venituri din Japonia.



Divizia japoneza a Prada, celebra casa de moda din Italia, a realizat vanzari in valoare de 30 mld. yeni (250 mil. $) anul trecut, in crestere cu 10% fata de 2001, in timp ce profitul net s-a ridicat la 385 mil .yeni. Numai anul acesta Prada a deschis 5 magazine in Japonia, care se adauga celor 60 de magazine deja detinute de compania italiana.



Christian Dior Couture intentioneaza sa mai deschida doua magazine in Japonia anul viitor pentru a-si atinge obiectivele privind dublarea volumului de vanzari.Compania franceza detine in prezent 23 de magazine in Japonia.



Pe de alta parte, speculatiile privind inrautatirea situatiei financiare a starului pop s-au intensificat dupa ce Michael Jackson si-a dat in judecata firma de consultanta care ii administra finantele. Artistul a renuntat insa luna trecuta la plangerea trimisa instantei judecatoresti, iar neintelegerile dintre cele doua parti au fost solutionate fara implicarea justitiei.



Desi marca "Michael Jackson" este una din cele mai cunoscute din Japonia in special datorita muzicii artistului, s-ar putea ca vanzarile sa nu se ridice la nivelul asteptarilor in special datorita competitiei acerbe din partea unor marci foarte comercializate, precum cea a lui David Beckam. Fobalistul s-a aflat recent in Japonia impreuna cu noua sa echipa Real Madrid intr-un turneu de pregatire.