Heidi isi face propria fabrica de lapte praf

Autor: Ioana Mihai 02.08.2001


Heidi, compania elvetiana producatoare de dulciuri, va finaliza pana la sfarsitul lunii toamnei programul de investitii prin care isi va dubla capacitatea de productie a fabricii din Bucuresti.

Tot in aceasta perioada va fi finalizata constructia unei fabrici de lapte praf la Voiteg, Timisoara. Investitiile au o valoare de circa 1,3 milioane de dolari.

Fiecare din cele doua investitii are o valoare de circa 650.000 de dolari. Fabrica de lapte este construita pentru a reduce costurile de productie.

"Pe plan intern, nu am gasit un furnizor de lapte praf care sa ofere o calitate constanta a acestui produs, iar cel din import este mai scump", a declarat pentru Ziarul Financiar Massimo Palumbo, director de marketing si vanzari Heidi.

Fabrica de lapte praf va avea circa 10 - 15 angajati si o capacitate de procesare a 5.000 de litri pe ora. Productia va fi folosita integral ca materie prima pentru ciocolata.

"Acest lucru - ca nu avem o piata - poate fi un dezavantaj, dar deocamdata putem folosi intreaga productie de lapte praf, iar daca vom continua sa crestem in acelasi ritm ca si pana acum (dublarea anuala a productiei -n.r), nu cred ca vom avea lapte praf pe stoc", a mai spus Palumbo.

Pe primele sase luni ale acestui an, compania a avut o cifra de afaceri de circa 2 milioane de dolari, cu 50% mai mult decat in aceeasi perioada a anului precedent.

Estimarile pentru acest an vizeaza depasirea unei cifre de afaceri de 6 milioane de dolari, in conditiile in care, dupa spusele reprezentantilor companiei, in perioada toamna-iarna se inregistreaza cel mai mare consum de ciocolata si produse din ciocolata.

In 2000, firma a inregistrat o cifra de afaceri de peste patru mil. de $, dublu fata de 1999, cand vanzarile companiei au avut o valoare de doua mil. de $, a precizat Palumbo.

Heidi intentioneaza sa lanseze o noua serie de produse - pralinele de lux, care vor fi adresate, in principal, exportului catre tari ca Elvetia, SUA si Japonia - "tari cu putere de cumparare mare, care pot cumpara produse de lux", dupa explicatiile oficialilor companiei.

Daca pana la inceputul acestui an, Heidi nu-si sustinea prin campanii puternice de marketing produsele pentru ca oferta era mai mica decat cererea, in toamna acestui an compania vrea sa lanseze o campanie puternica pentru promovarea marcii Heidi.

Compania este prezenta in Romania din 1995, investitiile totale realizate pana la inceputul acestui an fiind de 1 mil. de $. Capitalul investit este 100% elvetian, actionarul principal fiind firma elvetiana Läderach Confiseur.

Compania a fost creata in Romania, cu capital elvetian, dar nu este o sucursala a unei alte firme. Nici produsele companiei nu sunt fabricate decat in Romania.

"Ele au fost create special pentru acesasta piata pentru ca, in Elvetia, Läderach Confiseur este o companie care produse de lux: facute manual, cele mai scumpe pe pe piata.

Dulciurile Heidi se impart in patru grupe mari de produse: tablete, batoane, praline si produse de sezon (cum au fost iepurasii de ciocolata contractati de Coca-Cola pentru campania organizata in perioada sarbatorilor de Paste).

"Competitia noastra este partiala pentru ca noi avem un anumit target: principalii nostri clienti sunt cei cu venituri medii si peste medii, cu varste intre 15 si 28 de ani, majoritatea lor (cam 65%) fiind femei", a mai spus Palumbo.

Principalele companii care mai activeaza pe aceasta piata sunt Kraft Foods, Marlen Timisoara, Kandia Timisoara si Excelent.

Capitalul social este de 0,5 mil. de $, patrimoniul companiei are o valoare totala de doua mil. de $, iar la fabrica din Bucuresti lucreaza circa 200 de angajati.