BRD isi concentreaza atentia spre creditele de consum

Autor: Cristian Hostiuc 28.06.2000


Cererea de credite in lei pentru consum si pentru bunuri de folosinta indelungata vor cunoaste o crestere substantiala pe masura ce dobanzile va scadea si de aceea BRD incearca sa dezvolte acest produse cat mai mult pentru a castiga o cota mai mare din piata, a declarat Pierre-Andre Taulet, directorul general ajunct al BRD-Groupe Societe Generale.

Cu toate ca este un segment profitabil si mai sigur bancile romanesti si-au indreptat atentia prea putin catre creditele de consum pentru persoane fizice desi cererea este foarte mare. Bancile au ajuns acum in situatia de a avea bani, dar prea putine afaceri si societati care pot fi creditate. Din acest motiv, viitorul va fi al creditelor pentru persoanele fizice, dar totul este o problema de dobanda.

Taulet crede ca pe masura ce economia isi va reveni si dobanzile vor scadea. "Sunt destul de optimist. Tendinta macro-economica imi pare buna. O crestere de 1% a PIB nu este mult, dar este importanta", a spus oficialul BRD-SocGen.

De la 450.000 clienti persoane fizice care au avut conturi de depozit la sfarsitul anului trecut, BRD a ajuns la aproape 590.000 de clienti.

Dezvoltarea cartilor de plata-cardurilor se dovedeste pana acum pentru BRD un succes, fiind depasite toate previziunile. Taulet mentioneaza ca in vara acestui an se va lansa proiectul prin care cu ajutorul cardurilor si a ATM-urilor se vor putea face plati de catre persoanele fizice pentru utilitati - telefon, lumina, gaze, apa.

Banca vrea sa intre si pe segmentul de asigurari si al fondurilor de investitii prin lansarea unui fond mututal de tip monetar, cu risc scazut.

BRD a fost cumparata de grupul Societe Generale in 1999, care doreste sa investeasca in urmatorii 3 ani cate 27 de milioane de dolari pe an in dezvoltarea bancii. Intentia conducerii este de a lista actiunile bancii si la Bursa de Valori Bucuresti, dar si pe piete internationale.