Grupul Aquila a ajuns la afaceri de 65 mil. euro in primul semestru

Autor: Mihaela Popescu 09.08.2006
Grupul de firme Aquila, unul dintre primii trei jucatori de pe piata de distributie, a realizat in primele sase luni ale anului o cifra de afaceri de circa 65 mil. euro, in crestere cu 19% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Aquila si-a extins anul trecut aria de distributie acoperita si a intrat pe noi categorii de produse, ceea ce a creat premisele cresterii planificate pentru acest an, de aproximativ 20%, potrivit declaratiilor reprezentantilor companiei.
Aquila a inaugurat in urma cu cateva saptamani cel de-al doilea centru logistic, situat in imprejurimile orasului Cluj-Napoca, valoarea investitiei in acest proiect ridicandu-se la 4 mil. euro.
Cea mai mare investitie realizata anul trecut, de aproape 4 mil. euro, a fost directionata tot spre segmentul logistic, prin deschiderea primului centru logistic detinut de companie, cu o suprafata de peste 10.000 de metri patrati si localizat la Ploiesti.
"Unilever si-a externalizat anul trecut partea de logistica iar licitatia internationala a fost castigata de grupul nostru, astfel incat Unilever este in prezent partenerul nostru principal in ambele centre logistice", a declarat Doru Atomei, directorul de dezvoltare al grupului Aquila.
Aquila se afla pe piata romaneasca de distributie de peste 10 ani si are capital integral romanesc. Domeniile de activitate ale sale sunt distributia, transportul international si intern de marfuri, furnizarea de servicii logistice, depozitare si reambalare.
Compania detine o flota auto de 175 de camioane si 850 de vehicule pe reteaua de distributie, 36 de depozite cu o suprafata totala de 30.000 mp si doua centre logistice.
Printre furnizorii grupului se numara Unilever, Wrigley, Ferrero, Tchibo, Brau Union si Prodvinalco. Aquila distribuie produse alimentare si nealimentare, pe toate canalele de distributie, si lucreaza cu peste 40.000 de clienti.
Grupul Aquila cuprinde companiile Aquila si Seca din Romania, Standard AVD in Serbia, Trigor AVD in Republica Moldova si Akila in Bulgaria. El a intrat pe pietele externe in anul 2001, prin deschiderea unei reprezentante in Republica Moldova. Pentru urmatorii ani, grupul Aquila si-a propus dezvoltarea pe piata din Balcani concomitent cu intarirea pozitiei pe piata locala de distributie si logistica.
Aquila se concentreaza in prezent pe dezvoltarea serviciilor integrate de distributie, transport si activitati adiacente acestora, pentru a putea raspunde tuturor tipurilor de companii de desfacere existente in structura pietei romanesti, potrivit declaratiilor oficialilor grupului.
Cifra de afaceri consolidata a grupului Aquila s-a ridicat anul trecut la 116 mil. euro, dintre care circa 15 mil. au reprezentat veniturile realizate in afara tarii.
Numarul de angajati ajunsese la sfarsitul anului trecut la peste 1.800.
Sediul central al grupului Aquila se afla in Ploiesti, iar la fiecare depozit din teritoriu exista birouri in care isi desfasoara activitatea personalul auxiliar fortei din vanzari. Actionarii Aquila sunt Alin Dociu si Catalin Vasile.
Piata romaneasca de distributie este foarte competitiva in prezent, dovada fiind numarul insemnat de jucatori activi. Principalii jucatori care activeaza pe piata de distributie din Romania sunt, alaturi de Aquila, Interbrands Marketing and Distribution, Total Distribution Group, Macromex, Whiteland, Elgeka-Ferfelis.
Prima companie de pe piata dupa cifra de afaceri, Interbrands Marketing&Distribution, a raportat o crestere de 15% pe primul trimestru comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.
Companiile mici de pe piata sunt in mare parte distribuitori regionali, care se concentreaza pe parteneriate cu producatori tot regionali si pe firme de desfacere de dimensiuni mici care fac parte din retailul traditional.
Dezvoltarea retailului romanesc si intrarea pe piata a noi lanturi de magazine mari anuntata pentru urmatorii ani vor determina largirea listei de parteneri pentru companiile de distributie. Dupa integrarea Romaniei in UE, vor aparea noi oportunitati pe piata de distributie, deoarece produsele care in prezent nu sunt disponibile pe piata locala sau cele care au preturi mari din cauza taxelor de import vor deveni mai accesibile pentru consumatori si vor creste in portofoliul distribuitorilor.
Majoritatea jucatorilor mari au investit in ultimul an zeci de milioane de euro in dezvoltarea afacerilor, pe langa sumele investite in mod constant in innoirea flotelor auto, principalul obiectiv setat pe termen mediu fiind pregatirea pentru intrarea in UE si pentru oportunitatile pe care aceasta le va aduce.