Publicitate de 700.000 de euro la Fondul Proprietatea
Autor:
Vlad Nicolaescu
19.07.2006
Campania este destinata, conform presedintelui fondului, schimbarii imaginii fondului, dar care este puternic criticata pentru ca difuzeaza informatii false privind fondul. Conform acesteia, fondul ar detine 20% din Loteria Romana, dar aceasta a fost scoasa recent de la privatizare.
Contactati de ZF, reprezentanti fondului nu au dorit sa ofere informatii asupra valorii investitiei nete in publicitate sau sursele din care aceasta a fost finantata.
"Nu dorim sa oferim aceste informatii. Nu suntem o societate publica si nu suntem obligati sa o facem", a spus Cristina Stihi, responsabilul fondului pentru relatiile cu presa. Cu toate acestea, conform site-ului de Internet al fondului, sumele necesare campaniei provin din surse proprii .
La infiintare fondul nu a primit nici lichiditati ca aport la capital, fiind constituit exclusiv cu pachete de actiuni care anterior apartineau statului. Fondul a primit un imprumut de 50.000 de euro de la stat pentru a-si finanta cheltuielile de functionare, suma care a fost restituita ulterior.
Cele mai mari investitii in publicitate ale fondului au fost alocate spoturilor TV cu 317 aparitii cu o valoare rate-card de circa 645.000 de euro, urmate de 104 aparitii in cotidiene, cu o valoare rate-card de 52.700 de euro si 9 aparitii in reviste cu o valoare rate-card de 11.500 de euro.
Listarea pe Bursa a fondului, care va permite ca fostii proprietari sa isi recupereze contravaloarea proprietatilor ramane inca in suspensie. Listarea ar fi trebuit sa aiba loc in prima parte a acestui an, dar neclaritatile privind incadrarea juridica a fondului si structura exacta a activelor acestuia au intarziat listarea.
De asemenea, alegerea unei societati internationale care sa administreze activele fondului a fost amanata fata de calendarul stabilit initial dupa ce Ministerul Finantelor l-a schimbat pe fostul presedinte Nicolae Ivan cu Alexandru Paunescu, angajat pana atunci al Bancii Nationale.