Europharm Brasov, cadere dramatica a profitului
Autor:
Ioana David
12.07.2006
"Schimbarea inregistrata in cifra de afaceri a Europharm SA 2005 versus 2004 este rezultatul unei reasezari stategice incepute la sfarsitul anului 2004, atat prin intermediul procesului de rebranding al grupului Europharm (inclusiv rebranding-ul ulterior al unora dintre brandurile Europharm - Eurovita, de exemplu), dar este si rezultatul unei realinieri a portofoliului produs la Europharm, inca in desfasurare", a declarat agentiei MEDIAFAX Roberto Musneci, vice-presedintele si directorul regional pentru Europa de Sud si Est al GSK.
El a precizat ca realinierea portofoliului este menita sa duca la constituirea unui grup de produse mai bine adaptate la cererea existenta la nivelul pietei farmaceutice romanesti si a adaugat ca evolutia cifrei de afaceri a avut un impact si asupra profitului companiei, insa numai in parte.
"O mare parte din reducerea profitului net al companiei in 2005 se datoreaza impactului ratei de schimb asupra bilantului companiei - cursul leu-dolar s-a apreciat in 2004 si s-a depreciat in 2005", a adaugat Musneci.
Grupul britanic este printre cele mai mari companii din Europa, iar Europharm este in topul primilor producatori de generice de pe piata locala.