Nike pune la bataie 3 mld. dolari pentru a-i imbuna pe actionari

Autor: Alexandru Anghel 21.06.2006
Nike a anuntat un program de rascumparare de actiuni in valoare de 3 mld. dolari (2,38 mld. euro), in speranta de a imbunatati cotatia si de a insufla actionarilor incredere in companie.
Cel mai mare producator mondial de articole sportive intampina o concurenta puternica, in special din partea Adidas si Puma, si se afla sub presiunea pietei in Europa de Vest si Japonia, informeaza Financial Times.
Nike a declarat ca in urmatoarele saptamani se asteapta incheierea programului de rascumparare de anul trecut in valoare de 1,5 mld. dolari (1,19 mld. euro). Philip Knight, presedinte, spune ca prin dublarea valorii la 3 mld. dolari, Nike "este increzatoare in puterea fluxului de lichiditati".
Compania a declarat ca in cinci ani, Nike a returnat 2,2 mld. dol ari (1,74 mld. euro) actionarilor prin rascumpararea a 31,1 mil. actiuni.
Kate McShane, analist la Citigroup, a spus recent clientilor ca o campanie "agresiva" de rascumparare "ar putea fi catalizatorul de care are nevoie compania".
Rezultatele celui de-al patrulea trimestru al anului fiscal trecut vor fi anuntate saptamana viitoare, iar valoarea actiunilor se asteapta sa creasca cu 1,39 dolari (1,10 euro) comparativ cu 1,30 dolari (1,03 euro) anul trecut.