Afacerile si profitul Sanex continua sa scada

Ziarul Financiar 15.05.2006
Producatorul de placi ceramice Sanex Cluj, aflat in portofoliul grupului austriac Lasselsberger, a inregistrat in primul trimestru un profit net de numai 102.000 euro, de patru ori mai mic fata de perioada similara a anului trecut.

Cifra de afaceri a companiei a scazut in aceeasi perioada in lei cu 36% pana la valoarea de 11,7 milioane de lei (3,2 mil. euro). In euro, scadererea a fost de 34%.

"Prelungirea sezonului rece si in luna martie a determinat nivelul scazut al vanzarilor comparativ cu anul anterior. In aceste conditii, volumul vanzarilor a fost influentat negativ, fapt resimtit atat in durata de recuperare a creantelor, cat si in nivelul scazut al disponibilitatilor banesti", au comentat reprezentantii companiei rezultatele financiare. In 2005, Sanex Cluj a inregistrat, de asemenea, o scadere drastica a volumului de afaceri cu circa 67%, ajungand la un nivel de 75,2 mil. lei (20,7 mil. euro). Castigul companiei, altadata una dintre cele mai rentabile afaceri de pe piata de profil, a coborat anul trecut la 4,1 mil. lei (1 mil. euro), fata de 11,1 mil. lei (2,7 mil. euro).

Grupul austriac Lasselsberger a achizitionat in primavara lui 2004 vehiculul de investitii Goodison Holdings, care detinea 67% din Sanex, pentru 12 - 13 mil. euro, conform unor estimari facute de surse de pe piata.

Odata intrati pe piata de placi ceramice din Romania, Lasselsberger a continuat seria de achizitii prin preluarea indirecta a altui producator de talie, Cesarom Bucuresti (acum Lasselsberger Bucuresti), precum si a sectiei de placi ceramice a Mondial Lugoj.

Austriecii au fost pana acum foarte discreti cu planurile lor privind companiile achizitionate in Romania, singura miscare vizibila fiind aceea de a se concentra exclusiv pe businessul de placi ceramice si de a externaliza activitatile ce nu au legatura cu domeniul principal.