Eurisko: Piata cafenelelor, in crestere
Ziarul Financiar
12.05.2006
"Raportul Bucuresti - Paris este de un restaurant pentru 2.000 de locuitori, comparativ cu unul pentru 300 locuitori. In ceea ce priveste piata cafenelelor, aceasta este inca in stadiu de crestere. Anul 2006 este unul al delimitarii teritoriale, an in care trebuie ocupate punctele-cheie. Pe termen scurt-mediu, esentiala va fi extinderea brandurilor existente si stratificarea pietei", spune Florina Cojocari, senior broker in Departamentul de Retail al Eurisko.
Pentru deschiderea unui restaurant, retailerii prefera, in functie de specific, amenajare, consumatori potentiali sau bucatarie, locatiile centrale, ultracentrale sau semicentrale, dar situate nu neaparat pe bulevardele principale, mai spune studiul.
"Deocamdata stam multumitor din punctul de vedere al cafenelelor. Ceea ce ne lipseste este o zona centrala, asa-numitul centru istoric, unde sa se dezvolte magazine, restaurante, cafenele", considera, pe de alta parte, Radu Cristian Marinescu, development director in cadrul lantului de cafenele Gloria JeanÃs.
Lantul Gloria JeanÃs este un brand american, adus in Romania de compania Gourmet Products Servicii, care detine master franchise la nivel local. Firma detine sase cafenele in Romania, dintre care patru in Bucuresti, una in Constanta si una in Timisoara. Potrivit lui Marinescu, zonele de concentrare a cafenelelor in Bucuresti sunt mall-urile, aria Magheru, Unirii si Dorobanti.
In ceea ce priveste comparatia cu alte orase europene, Marinescu spune ca o problema consta in chiriile mari percepute pentru amplasarea unei astfel de locatii.