Adidas a castigat 144 mil. euro in primul trimestru

Ziarul Financiar 10.05.2006
Adidas-Salomon, al doilea mare producator de articole sportive la nivel mondial, a raportat pentru primul trimestru profituri in crestere cu 37%, pe fondul unei explozii a comenzilor la echipamentele de fotbal. Ele urmeaza sa fie folosite luna viitoare, in cadrul Campionatului Mondial de Fotbal, scrie Bloomberg. De asemenea, vanzarile in crestere ale echipamentelor de golf au influentat rezultatele companiei.

Profitul net a ajuns pana la 144 mil. euro, de la 105 mil. euro, cat fusese cu un an inainte, mai mare decat estimarile analistilor, care preconizau castiguri de 131 mil. euro.

Adidas, sponsorul oficial al Campionatului Mondial de Fotbal, intentioneaza sa obtina venituri importante in urma celei mai importante competitii sportive a anului, dupa o perioada in care vanzarile Reebok au stagnat. Her -bert Hainer, directorul executiv al companiei, a achizitionat anul trecut Reebok International, cu 3,8 mld. dolari (2,9 mld. euro), pentru a-si dubla cota de piata in Statele Unite, masura luata in scopul limitarii distantei fata de principalul concurent, Nike, cel mai mare producator de echipamente sportive din lume.

Valoarea actiunilor companiei a crescut ieri cu 3,35 de euro, sau 2 %, ajungand sa fie cotate la bursa din Frankfurt cu 170,75 de euro. Valoarea actiunilor a crescut cu 6,9% anul acesta, in timp ce titlurile Puma, rivalul sau german, s-au apreciat cu 34%.

In ceea ce priveste actiunile Nike, valoarea acestora a scazut cu 5,2%.

Directorul executiv al Adidas a declarat ca firma este foarte bine pozitionata pentru Campionatul Mondial care va avea loc in Germania, incepand cu 9 iunie.

Vanzarile producatorului de obiecte sportive au crescut pe primul trimestru cu 47%, ajungand la o valoare de 2,46 mld. euro, datorita achizitiei Reebok. Excluzand veniturile companiei achizitionate, vanzarile au crescut cu 13%.